Välkommen hit till min blogg -

torsdag 12 mars 2009

Tjollahopp

igår var det faktiskt vår på allvar.. en stund på eftermiddagen..

då tog jag ut matte på gräsmattan.. jag såg till att hon hade korvbitar i en påse och så tränade vi lite på hur jag vill att hon ska göra när hon kallar på mej..

först visade jag lite exempel på hur det inte ska vara.. hon kallade på mej när jag lekte med bollen.. men jag struntade totalt i henne.. men jag sa åt henne att använda korvbitar.. hmm det tog ett tag.. men när hon väl fattat det där med korvbitarna så funkade allt jättebra!!

till sist klarade  hon det själv utan att jag behövde  springa fram o se till att korvbitarna var framme..

när korven var slut var matte lite frusen så vi började gå inåt.. men först visade jag matte vad jag tidigare sett i en rabatt....

DSC01035

en gul söt krokus.. åhh sa matte o glömde ett tag att hon frös...

i går vilade jag rätt mycket på kvällen så jag hade svårt att sova när vi gick o la oss.. men.. jag har kommit på varför .. det är ju fullmåne ute..  kanske jag har lite varg i mej??!!  ja i allafall så gick jag ner o tuggade tuggeben i stället en stund innan jag kravlade mej upp i sängen mellan matte o husse o slocknade...

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, jag mår mycket bättre nu. Nu ska jag bara äta penicilin i 10 dagar och sedan kommer allt att vara bra igen. Just nu känner jag mig lite trött, så jag tror att jag ska sova en stund. Bara inte Zäta kommer och stör. Hon gör så ibland. Det är tur att jag har mamma Summer som vaktar över mig.

Ullas Bloggar! sa...

Ajdå Coky är det en kompis som är sjuk? Den fina bilden skicka matte till min mobil, så inte kan hon ha varit så hemskt trött då?? Kram Änglamora di