Välkommen hit till min blogg -

fredag 27 mars 2009

Äntligen fredag

I dag ska jag åka o vila upp mej hos min människosyrra.. vi ska ha en myshelg..  Steen kommer inte i helgen så jag får så att säga ta hans plats..

Jag behöver verkligen vila ut för det har varit en hård vecka.. matte har varit helkass.. jobbigt värre.. hon har gnällt o haft sej.. inte velat gå ut o gå alls..  idag har hon sus i kupan igen.. hon tror att det är bihålorna som spökar.. o hon är på uselt humör.. vill inte vara dålig säger hon.. ska må bra i morron... bra i morron.. intalar hon sej h ela tiden.. dom ska på fest då.. Sagas matte fyller 50.. jisses.. många ljus i den tårtan antar jag...jag skulle gärna vilja se henne blåsa ut alla på en gång...

i går var det jättefint väder.. men iskallt u te.. jag o matte låg i soffan o myste... vi hade solen på oss där.. härligt.. Mysan var lite avis på oss.. så hon tog min korg i stället..

Jag gillar solen.. jag brukar lägga mej franför tvbänken på mornarna för där brukar solen lysa in.. fast.. idag lyser solen... med sin frånvaro..

nu ska jag lägga mej poå soffan o se om jag kan lura fram solen på nåt sätt

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar verkligen din blogg. Det är så roligt att läsa allt som händer i din värld.