Välkommen hit till min blogg -

onsdag 11 mars 2009

Slö

idag ska bli min slöedag.. det har jag bestämt... jag ska bara vila o slöa.. kanske ligga o glo lite på tv... i soffan....

det är nämligen ett riktigt blä..väder ute idag.. regn blandat med lite halvtöad snö... jag gillar det inte.. o jag lär ju inte få igång min matte heller i detta usla väder..

igår var jag naturligtvis lika snäll och ouppfostrad som vanligt.. jag var ute o lekte lite med matte på gräsmattan.. jag utrustade henne med en bit korv som hon fick skära i småbitar.. sedan fick hon gå runt på gräsmattan o kalla på mej lite då o då...

o då sprang jag till henne o fick korv.. tur att hon är så medgörlig.. för det blev en hel del korvbitar.. hon börjar bli rätt duktig på det där.. fast i bland så struntar jag i henne när hon kallar.. vill liksom se hur hon reagerar..

på fredag ska jag åka o vara sällskapshund åt Linda.. jag tycker att jag behöver vila upp mej lite.. o det är det perfekta stället.. god mat.. mycket kel.. man får ligga precis var man vill..  där finns katter om man känner för det..precis som hemma om man säger som så.. fast det är lite fler promenader.. man måste ju spana in traktens jyckar.. sist jag var där så träffade jag två stycken.. coooooolt..

nu ska jag ta o vila lite i min korg innan jag går ner o lägger mej på soffan..

haj o gobaj.. leverstapej

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: