Välkommen hit till min blogg -

fredag 20 mars 2009

Helkväll/natt = helslut husse

mitt i veckan..o husse är slutkörd.. han var ute mer än halva natten!!!

det började med att det lät ett dovt pipande o morrande.. jaha.. dags att flytta på sej.. husse på gång... sedan pep det o vibrerade helt vilt.. men då hade husse nästan alla kläderna på sej. o var nästan på väg ut genom dörren.. jaha.. där rök min kvällspromenad med honom .. då blir det till att dra på en motsträvig matte...

men jag väntade nån timme.. i hopp om att husse skulle komma hem.. men nänä.. det fick bli matte.. så jag ställde mej framför henne o muffrade lite lätt.. för att muffra mer o mer tills hon fattade.,, flytta på dej sa hon o glodde över mej på tv.n... vill se detta ... snart slut... jag muffrade lite högre.. o till sist så fattade hon.. jaja.. sa hon jag kommer.. ska bara kissa först??!! men hallå..!!?? det var ju jag som var nödig..

långt om länge hade jag fått på henne gå-skorna o jacka o hucklet... o själv tog jag min reflexväst o långkopplet.. jag satte en reflex om mattes arm oxå för säkerhets skull även om hon för det mesta håller sej på trottoarerna o inte smiter iväg.. möjligtvis så stannar hon o är svår att få igång igen.. det är därför jag har kopplet....

o vi gick i väg.. titta sa jag till matte.. en brandbil... med blåljus.. på väg till stationen.. skumt sa matte.. mot stationen??!! då tog jag chansen.. o viskade.. vi går o tittar.. o matte ändrade riktning o följde snällt med.. hmm.. bara för att hon såg en brandbil... jaja... hon trodde väl att husse var i den.. jag lyckades få henne att gå nästan ända fram till brandstationen.. men där var det mörkt.. jaha sa matte.. dom är ute på nåt.. o vi gick över gatan o hemåt.. på andra sidan vägen träffade vi en megastor st.bernhardshund.. eller nån sån sak.. jisses va stor.. akta dej sa matte åt mej.. en tasse från honom o du är platt..

sedan var matte så snäll hela vägen hem.. hon gick fint.. men bad mej stanna lite då o då.. hon tyckte att jag pinnade på lite väl mycket. men vaddå??!! kände hon inte hur kallt det var ute??!! det var ju bara en halv plusgrad.. jisses.. o på dagen hade vi 10 plusgrader... ja jag fick i allafall hem henne.. o hon landade på soffan i vanlig ordning.. sedan fick jag  borstat hennes tänder o fick upp henne i sängen.. jisses vilket jobb o sköta husses sysslor.. o mitt i natten .. kom husse.... upp klafsande för trappan.. o jag sov!!?? hörde honom inte förrän han nästan var uppe...  jisses.. bortgjord vaddå??!! jag vakthund.. hmm.. min karriär är över innan den ens har börjat..  i morse var det ett jättejobb att öppna husses ögon. trött väste han.. trött.. ja konstigt eller??!! han var ju ute o jobbade halva natten.. o sen dags för vanliga jobbet.. du jobbar bara halva dagen sa matte tröstande o vände sej om o .. slocknade igen..

jag fick i väg husse till jobbet i allafall.. o gick o la mej igen..

idag är det lika fint väder som i går.. o då på eftermiddagen gick jag o matte en lång runda.. härligt med mycket sol.. då blir matte lite piggare på att gå .. då behöver man inte locka med blåljus.....

nu ska jag räkna mina två katter..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!!! vilken jobbig matte o husse du har. Vi känner igen oss när det gäller att få med de ut på kvällen. Vi får också hålla på och hoppa, skälla lite osv. Väran matte säger också, jag ska bara.... se klart det här på TV eller nåt sånt. Vi har det inte lätt, eller hur?