Välkommen hit till min blogg -

måndag 2 mars 2009

Stendöer helg

i helgen har jag gjort.. absolut nästan ingenting.. hade inte Niclas och Sandra kommit i går o sett till att vi fick middag så hade jag nog krympit tre storlekar i ren tristess.. men.. nu kom dom i allafall o livade upp stämningen lite..

Matte har varit fruktasvärt slö.. o har ont i sina armar.. så husse fick rasta dammsugaren.. hmm.. jag litar inte på honom när han kör dammsugaren.. jag misstänker att han saknar körkort på den... för han kör runt som en dåre.. raffsar o muttrar.. o han tilloch med drar till med några riktigt fula ord.. ibland.. när nåt åker in i dammsugarslangen .. som egentligen inte ska vara där...

det harbara blivit små promenader oxå.. för husse har ju haft jouren.. o matte har.. ja ni vet.. mest slitit på soffan.. hmm.. trött har hon mumlat.. trött.. vill ha sommar.. jaja..  vem vill inte ha sommar.. så man kan sitta ute o skälla i stället för att sitta i en pytteliten glugg o harkla sej lite när andra hundar går förbi.. jag känner mej ju jättelöjlig när jag sitter där med nyllet ut genom trappfönstret..

o katterna har det inte varit något ordentligt tryck i helller..

jo förresten.. i lördags hände det nåt.. brandvarnaren pep.. o inte lite heller.. husse grillade ... utanför dörren.. på ute platsen.. o det rök in lite.. jisses.. o han är brandman??!! att matte lyckas få igång brandvarnaren är ju inget som förvånar mej .. hon lyckas nästan varje gång hon lagar mat.. i ugnen.. kanske dags för en rengörning av ugnen kanske??  men hon bara muttrar.. smutsig.. måste städa.. men se det blir inte gjort.. hmm.. om man skulle anställa en liten fin tik som kan städa hos oss??!! Matte har sagt att hon ska fråga Sandra om inte hon vill hjälpa till.. när vi är i husvagnen.. hon kan om hon vill säger matte.. men hon ska göra det när hon själv vill.. så har hon alltid varit..  hon brukade städa åt grannarna när hon var liten.. då fick man se andras hemlisar.. sa hon .. tydligen.. jaja..

själv vispar jag mest runt dammet med svansen..

matte säger att jag är skum.... en cockerpoo som fäller... hmm.. ja ??!! var ska jag göra av stråna då??!! växer dom inåt så killar det ju bara..

nu ska jag vila lite..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: