Välkommen hit till min blogg -

tisdag 17 mars 2009

Storfrämmande

idag hinner jag nog inte skriva så mycket för vi har fått storfrämmande..

Det är SOLEN som kommit.. blåsten hängde med.. men det får vi väl stå ut med.. matte säger att blåsten kan vara snäll.. den torkar ut vår sura gräsmatta....

igår var det rätt varmt i luften så jag tog med matte ut o leka med bollen på gräsmattan.. jag sprang runt med bollen o hon traskade efter.. ett par gånger lät jag henne nudda vid bollen för att uppmuntra henne..

sedan på kvällen så sa jag åt husse att vi kanske skulle ta med matte på sista kisserundan.. hon såg ut att behöva det.. o hon gick en liten sväng utan o gnälla.. så mycket om att hon ville hem.. det är rätt bra när vi tar med matte.. för då kommer vi hem fortare..  när jag o husse går själv så blir det lite.. som en tävling... oss sportisar emellan...

nu ska jag umgås lite med vår gäst.. SOLEN..

haj o gobaj.. leverstapej

Coky

den bloggande cockerpoon - nu ute i solen

2 kommentarer:

Ullas Bloggar! sa...

Hej raringen!Skicka upp lite sol till mig i morgon. För då försöker jag att gå på långpromenad.

Anonym sa...

Du har haft ännu en toppendag ser jag. Ja, det känns faktiskt lite lyxigt med de här hundkaféerna. Vi hoppas att det öppnas fler ute i landet. Tycker att det borde finnas i alla städer.