Välkommen hit till min blogg -

måndag 9 mars 2009

Vilken helg!!!

ifredags smet min husse... jisses va irriterad matte var när hon inte kunde hitta honom.. ajajaj..

han skulle bara.... ja ni vet...... o sedan skulle han bara träna.... men det var bara det att träning drog ut på tiden.. för han skulle bara....... ja ni vet....

o sedan ringde matte efter honom o frågade om han hittade hem.. jag menar .. byn är faktiskt större än vad campingen är.. o där har dom ju vant sej vid att se till att han hittar.. men det är klart.. i byn har han ju nästan alltid bott.. men.. byn är som sagt större.... o matte blev väldigt orolig..

jag erbjöd mej faktiskt att gå o hämta honom .. jag hittar ju faktiskt till brandstationen.. har varit där många gånger.. men jag fick inte för matte.. vill ha dej hemma.. hos mej. sa hon egoististiskt.. jaja.. sa jag o la mej i soffan.. hos matte...

när husse väl kom hem var han mycket ångerfull.. hmm.. jaja.. jag la till det där med ånger för att det ser bra ut.. men.. jaja.. rätt somdet var så var han försvunnen igen..

hmm sa matte.. han gick o la sej.. jag tassade upp o kollade läget.. jojo.. där låg han o .. snarkade..

jag gick ner till matte igen.. vi tog lite fredagsmys.. korv o ost.. o mös lite i soffan.. sedan gick vi oxå o la oss..

i lördags.. då skulle min husse bada.. ja det var inte för att han var olydig dagen innan utan för att han hade bestämt det för längesedan.. dom skulle vinterbada.. o för säkerhets skull så fick han en lapp med från matte där hon intygade att det var ok att han åkte o badade.. o som den ibland väluppfostrade hussen han är så kom han hem tidigt.. utan ånger eller full.. satt ett tag i fåtöljen .. o sov.. o gick o la sej .. o sov..

hmm.. vilken husse va??!! ska han sova bort  hela helgen .. eller??!! så i går morse såg jag till att han kom upp.. vi var ute o gick... till brandstationen.. o hämtade hans badväska.. sedan höll vi helg.. vi bara slappade.. för det regnade o var ruggigt väder ute..

på kvällen var jag urtrött.. slocknade med huvet i mattes knä i soffan.. hon satt.. kunde helt enkelt inte lägga sej.. jag låg ju där.. helt utmattad..

sedan när jag väl lyckats ta mej upp i sängen så sov jag mellan matte o husse.. härligt.. jag sov hårt.. mycket hårt.. en välbehövd sömn efter en hårt helg..

nu ska jag lägga mej o vila igen..

bajbaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken jobbig husse du verkar att ha. Springer bort så där lite titt som tätt. Hmm inte bra. Du säger att husse vilar mycket, det tycker jag du gör också.