Välkommen hit till min blogg -

tisdag 24 mars 2009

Kära väderguden...

vi har av misstag fått sånt vitt som blåser omkring på marken.. matte säger att det är en felleverans.. av snö.. den skulle egentligen ha levereratst längre upp i landet.. vi skulle haft det som regn.. eller nåt..

jag är så trött på detta vädret som inte kan bestämma sej..

ena dagen får matte borsta av mej vinterpälsen.. o nästa.. ja då fryser jag nästan när jag går ut.. jisses.. är det alltid så här??!! varje vår??!

nu skulle jag vilja ha lite sol o värme igen.. min matte är mycket roligare då.. nu när vi är ute o leker så vill hon nästan aldrig jaga min boll.. så jag har börjat få gå närmre henne.. i hopp om att sätta i gång hennes leksinne...

men i går så hade vi verkligen roligt.. först så gick jag med på hennes lek.. jag satte mej... o sedan fick matte gå iväg en bit och sedan vända sej om o kalla på mej.. när jag far halvvägs så tvärnitade jag o satte mej ner.. o sedan rusade jag fram.. o fick min korvbit.. detta är en lek som matte verkligen gillar.. hon är lika lycklig varje gång vi leker den . ja varje gång som jag vill leka den med henne..

men efter det så lekte vi min lek.. jaga bollen.. o matte skrattade när jag fintade henne..

på kvällen tog jag med husse på en rätt lång promenad.. han behövde verkligen det för han satt nästan o somnade i sin stol..

nu ska jag lägga mej o vila.. h ar varit uppe tidigt o sett till att husse kom i väg på nån kurs.. o sedan kom matte upp.. o då har jag haft fullt upp.. ja jag hjälpte faktiskt henne att komma ur sängen.. jag drog av henne täcket.. o sedan tyckte h on att det var lika bra att gå upp...

baj baj..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är det jobbigt med vädret som växlar hela tiden. Matte har borstat av mig vinterpälsen också. Så nu har jag betydligt mindre päls än vanligt. Matte tycker det känns jättekonstigt att klappa mig. Hon trodde ett tag att jag hade fått någon pälssjukdom, för jag fällde jättemycket. Jag försökte förklara att det ska vara så här på våren.