Välkommen hit till min blogg -

fredag 6 mars 2009

Dumma katter

ja dumma katter finns det gott om.. vi har en som verkar ha adopterat oss.. ja nu menar jag varken Mysan eller Mjau.. utan den svarta med vit svanstipp... nån som vet vem som äger den??!! i så fall så tycker jag att ägarna ska skicka honom till veterinären.. han förtjänar ett "spa" typ.. o jag hoppas att dom spelar kulorna av honom oxå....  för den katten stinker.. han lyfter på svansen o pinkar revir... jag har aldrig känt nåt liknande,... det är hna som jag har jagat ut ett par gånger härifrån... han som snor mina katters mat...

jag gillar honom inte!!!

så fort jag ser honom så blir jag som galen.. matte säger att jag är hennes bodygard.. fast jag skyddar ju mina kattflickor oxå.. vill ju inte att dom ska hamna i olämpligt sällskap o bli på .. hmm.. smällen.. hmm.. men jag ser ju till att matte ger dom sina piller varje vecka..

den dära katten Tippen som jag kallar  honom sov under vår uteplats häromdagen... den rackaren verkade ha det riktigt bekvämt... han ligger nog där för att han ska höra när vi går uppför trappan så han kan slinka in.. en klips sak den dära Tippen..

igår vilade jag mest hela dagen.. härligt.. men jag tog med matte ut ett par gånger oxå.. det var ett jätteskönt väder.. så jag busade lite med henne på gräsmattan.. o hon fick följa med mej ut på uteplatsen o borsta mej.. hon gillar verkligen att solen tittar fram.. igår var hon på solskenshumör... men idag är det mulet igen.. o vart pekar då mattes mungipor.. jo .. neråt.. o hur låter hon??!! jo..

ont. aj.. vill inte.. hmm.. idag antar jag att hon inte vill komma med ut på gräsmattan o leka alls.. tur att husse kommer vid middagstid.. det är ju FREDAG idag.. o ska husse gå bort o handla så hoppas jag att han har minst ett tuggeben med sej hem i gula kassen..

haj o gobaj.. leverstapej..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: