Välkommen hit till min blogg -

måndag 22 juni 2009

vilodag

nu är det måndag och min vilodag.. helgen har varit hård.. ja hela veckan som gått.. jag har haft ett elände att hålla koll på alla... jag har busat o haft mej o jag tror att jag har skällt på de flesta jyckar jag inte kände sedan tidigare..

nu ropade Boy på msn.. jisses han vill komma hit o busa lite.. wow.. vi har inte lekt sedan förra sommaren.. han är en golden.. o då var vi lika stora nästan.. det skiljer ungefär 3 månader på oss... men matte säger att han är nog lite större än mej nu.. hmm o vad göder dom honom med då?????

han skulle ut o motionera sin matte sa han... skulle försöka lära henne o cykla.. hmm.. jaja sa matte.. jag ska nog ha kameran redo.. detta vill i allafall inte jag missa..

till helgen ska jag träffa min kusse Zita.. det ska bli kul.. men.. hon är liksom en schäfer.. o jag är lite rädd för stora hundar.. men.. jag ska nog försöka tuffa till mej..

i helgen så hade vi en husbil sidan om oss.. där bodde en stor schäferliknande kille.. jag skällde på honom på avstånd.. han hade inget koppel på sej.. men han nonchalerade mej bara.. fast när jag skulle åka hem så kom han o sa hejdå.. o jisses va spak jag blev då.. trodde att han skulle skälla på mej för att jag sagt lite korkade saker tidigare.. men han bara snufsade på mej o mumlade om att jag nog växer upp jag oxå. hmm... o vad kan han ha menat med det??!!!

nu ska jag vila .. för om nu Boy kommer så vill jag orka o busa med honom på min gräsmatta

haj o gobaj leverstapaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: