Välkommen hit till min blogg -

fredag 5 juni 2009

Fredag igen..

o jag har inte skrivit på ett par dagar.. det beror på att jag har haft fullt upp...

i onsdags såg jag till att matte packade lite mat o annat bra o ha.. när husse kom hem så körde han oss till husvagnen.. o här var det skönt uppe..

jag har lekt med Ronja ett par gånger om dagen o jag har tagit med matte på promenader.. o jag har riktigt vilat ut .. i mattes solsäng.. vill ju bättra på min solbränna.. har ju kompisar som har åkt utomlands. några till Italien o några till Grekland.. o jag tänkte visa att vi har haft sol här oxå..

fast.. det har regnat en del oxå. på natten o nu på morronen.. husse berättade att det åskat o regnat massor häromnatten där hemma... hmm

jaja.. sa matte då växer våra små gubbar i rabatten.. hmm jordgubbar??!! det gillar jag.. har faktiskt smakat.. för i onsdags så tog jag med matte bort till affären o handlade lite gubbar.. jag vet ju hur mycket hon gillar ... hmm gubbar..... hmm ja nu är det jordgubbar vi pratar om.. hmm...

igår kom det två nya husvagnarn till vår sida av campingen.. o i den sidan om oss bor en liten jack russel kille.. lite kaxig om jag får säga det.. menhan verkar ok..

matte behövde duscha nu på morronen så jag gick in i buren där jag har min korg.. så .. att hon inte skulle behöva fundera över vad jag hittade på menar jag.. o jag såg till att vara tyst oxå .. för jag hörde att Lokes husse var ute o att han säkert skulle skvallra för matte om jag skällde..

igår så spårade jag o matte katt.. ja Elvis husse var oxå med.. det var Ola.. jag menar Olga.. som flyttade med sina kattungar.. jises va hon slet.. hon fick gå 5 svängar.. för det var 5 ungar.... dom håller på att fixa till golvet på en altan till stugorna.. o där under bodde tydligen olga med ungarna.. o hon gillade inte renoveringen..

nu ska jag spana lite.. för vi ska kanske på marknad i eftermiddag.. om det inte blir regn vill säga .. för matte sa att då kan det vara...

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Yoda sa...

Oj, vad det händer mycket där du är. Här hemma har jag och min son Romeo fullt upp med Zäta som löper. Hon luktar jättegott. Vi springer efter henne hela tiden, fast tyvärr så är Zäta mest intresserad av Romeo. Matte säger att Zäta borde kolla in mig istället, för Romeo har överbett, och då får inte han bli pappa till några valpar. Ja, jag får väl försöka att hålla mig framme lite mer, så kanske hon väljer mig istället.

Ha det så bra!