Välkommen hit till min blogg -

torsdag 11 juni 2009

en syrra till!!!

har ni sett i min gästis!!?? min syster Maya har varit inne o skrivit!! 

nu vet jag var jag har två av mina systar.. Stella o Maya..  vi är ju inte så vanliga.. för vår mamma är kungspudel.. och det verkar inte vara så vanlig blandning i en cockerpoo ...

sedan har jag fått en kompis till ..Nessie ... hon har skrivit i min gästis hon oxå..

i går kväll var jag ute med matte på gräsmattan... o rätt som det var så blev hon som tokig.. ryckte i kopplet o rusade in.. hmm.. jisses då.. vadan detta ryck... väl inne kommenderade hon mej att sitta.. med koppel o allt. hmm...... vad är på gång??!!

hon rusadeut i köket... jaja.. så mycket rusa som hon klarar av ... får man väl säga... men det var rusa med min mattes fart...

ute i köket tog hon en tom youghurt hink... satte en påse i den.. o ..... !!!!!!!!!!!!hällde i salt??!! hmm.. då var det inte jordgubbar vi skulle plocka... nä.....

o ut igen.. sedan kopplade hon loss mej .. o tassade runt .. beväpnad med en gammal rostig grilltång... o plockade lite varstans på gräsmattan..

hmmmm..

den galningen plockade sniglar... Mördarsniglar muttrade hon.. äter upp allt som växer utom ogräset.. måste ta dom...

jag lät henne hållas en stund.. hon verkade tycka att det var väldigt betydelsefullt att beväpnad med en hink salt o en grilltång.. jaga sniglar.. men sedan ropade jag på husse så han hjälpte till att få in matte..

men jag får ju erkänna att matte lyckades få tag på en hel del av dom dära sniglarna.. dom var ju inte så värst snabba dom heller.. om man säger som så...

nu ska jag tugga lite ben o sedan ligga ute i min vilstol o skälla lite på dom som går förbi

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: