Välkommen hit till min blogg -

onsdag 10 juni 2009

Dåligt väder

inget kul alls med dåligt väder.. för då är min matte så gnällig... nu är hon extra gnällig.. muttrar aj o ont hela tiden.. hon säger att vädret gör henne sån.. jaha... o vi andra då??!!! som oxå tycker att det är tråkigt väder.. men inte kinkar för det??!!

jag ska försöka få ner henne i soffan idag o öppna en bok som hon kan läsa... gudskelov så brukar hon läsa rätt tyst... så då kan jag passa på att vila jag oxå...

på fredag är det studenter för många i närheten...  Matte o husse ska på två studentkalas.. jag sa att jag nog inte vill följa med. för ena stället är hos Zita... o det sägs att hon har lite svårt för .... mindre jyckar.. o jag kan väl nästan räknas till dom om man jämför med henne.. sedan är det hos Matte... taxen i släkten.. honom har jag aldrig träffat heller.. hmm..

men men.. jag åker hellre till Linda o spanar in kattungarna.. jag hörde att dom är överallt nu.. så det ska bli en mycket spännande natt där..

nu ska jag sova lite så jag orkar hålla koll på matte sen..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon...

 

psssssst... Änglamora... krama   nåt träd från min matte... o njut av din ö... massor av slickar på nosen...  åt hela min fanclub uppe i tokholmen.. jaja.. några mil söder om då...

3 kommentarer:

Maya sa...

Hej coky!
Maya här din syster som bor på Gotland jätteroligt att jag hittat dig här, du kanske vill se vilken fin tjej jag blivit...?

Ha nu en fin dag, här regnar det idag ligger i soffan med husse o myser

Anonym sa...

Hallå kompis
Taxen "Matte" heter ju Manne
ses till midsommar = mycket bus
//Figo & Miro

Ullas Bloggar! sa...

Oj Coky vad kul att du hittat syrrorna. Hälsa matte att jag sk krama min tall från henne.Får göra kort kort video snutt till henne från ön. Massor av kramar från oss alla i Nynäshamn där din fanclub ligger.Kram Änglamor, Therese med bässe i magen, och så Jonas ahn med den goda maten. Vi hörs sötnos;-)))