Välkommen hit till min blogg -

fredag 19 juni 2009

MIDSOMMAR

idag är det midsommarafton.. hmm.. afton.. fast det är dag??!! ja jag tänker inte fördjupa mej i det.. utan .. det får vara som det är..

i förrgår så var Ronja här hos mej o vi fikade lite..  hon gillar oxå tuggeben.....

DSC01130

i går kom Shadde!!! o gissa vad han hade skaffat sej!!!???"!!!! jo en lillasyrra.. kolla vilken liten sötnos.. hon är en liten spets tror jag matte sa... å hon är en riktig liten lakritsbit..... dvs mumsbit....

DSC01131

i går kväll hade vi en liten sammakomst här hos oss.....

ni känner kanske igen Figo o Miro.. o Jonna.. o Teddy... o mej .. naturligtvis.. sedan är det två till havanaiser som hälsar på oss.... ja domvar egentligen hos Teddy men verkade trivas utomordentligt bra här.. så bra att Teddy smet hit till oss i stället för att leka med sina polare..

DSC01132

i eftermiddag kommer det massor av folk.. o både Linda o Steen o Sandra o Niclas kommer.. det ska bli jätteroligt.. Sandra ska ha med sej köttbullar.. det hörde jag i går.. o ... Figos matte har gjort dom.. lite rörigt var det ett tag här i går.. Figo o Miros matte var väldigt upprörd. för några köttbullars skull..

jaja.. jag förstår henne till fullo.. för även jag hade blivit upprörd om inte jag hade haft mina köttbullar o varit tvungen att äta kattmat på midsommarafton.. hmmm.. ´men så.. efter ett bra tag så fick min matte!!??!! en snilleblixt... ja ni läste rätt.. ibland har hon ornetnligt med tur när hon tänker.. inte varje gång men.. det händer ibland.. hon utbrast.. men Sandra kan ju ta hit köttbullarna.. o Miro o Figos matte lyste upp som en sol.. ja jag förstår henne... helt... jag blir oxå väldigt lycklig när det vankas köttbullar...  åhh sa hon... o ringde snabbt till figo o miros människobror o sa åt honom att åka till sandra med köttbullarna... jaja.. sa han.. jaja.. jag ska....

jisses vilken kalabalik för köttbullar.. nu hoppas jag att vi jyckar oxå får smaka på dom..

nu ska jag försöka vila en stund.. sedan ska vi äta middag o sedan ska midsommarstången kläs... o sedan ska vi äta jordgubbstårta.. o sedan ska vi ..... äta sill.. jag menar köttbullar o potatis..

sedan så.. jaja.. vi får väl ta dagen som den kommer.. enligt vad jag hörde på radion så ska det bli regn o åska ..

ha en härlig midsommar alla..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: