Välkommen hit till min blogg -

onsdag 24 juni 2009

varmt o gott ute

ja man ska inte klaga på vädret.. inte ens matte gnäller.. hon verkar stormtrivas när det är varmt.. härligt mumlar hon.. skönt.. tycker om... mmmm

i går till lunch så åt jag o matte kattmat med sallad.. dvs tonfisk.. vilket skumt namn egentligen. den där fisken gav ju inte ett ljud ifrån sej.. stendöer.. o hade säkert legat i burken ett bra tag.. jag lyssnade ändå ordentligt.. men inte en ton den gav ifrån sej..  på kvällen grillade vi .. ja husse o jag grillade flintastek.. vi vågar inte låta matte grilla för  då vet man ju absolut inte vad man får på tallriken.. hmm..

i dag ska vi tydligen grilla igen.. jag gillar grillmat.. för det blir extra mycket kött åt mej då... o man sitter ute o äter.. o får alltid smaka nåt gott vid bordet..

annars gick gårdagen mest åt att sova.. jag var såååååååååååååå trött.. det är allt busande på sista tiden sa matte.. jaja..

på kvällen så tog jag med både matte o husse på en liten promenad. dom behövde det.. det nästan gnisslade om dom när dom började röra på sej.. hmm.. jag funderar över om jag inte ska hänga med "henne mittemot" när hon springer.. men jag vet inte om jag orkar hänga med i hennes tempo.. visst ja.. GRATTIS grannen mittemot.. du fyllde visst år häromdagen.

nu ska jag vila lite innan jag ska sova..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Marita sa...

Hej Coky! Tack för gratulationen, jag har visst försummat din blogg märker jag. Om du ska med mig ut och jogga så får du inte dra så mycket för då blir det du som asar på mig ;))