Välkommen hit till min blogg -

tisdag 16 juni 2009

Semester

jag har semester.. trodde jag.. men hallå va fel jag hade...

det visade sej att både husse o matte ska hållas koll på.. o idag var det även jonnas matte .. jisses ..

i vanliga fall så ser jag till att husse kommer i väg till jobbet..o sedan kan jag vila innan matte ska upp.. vilket betyder en välbehövd slummer.. i några timmar..

i morse var husse uppe o spran redan vid 4 tiden.. o jonnas matte var oxå uppe o tassade runt.. jaja.. in med dom i duscharna.. ja inte samtidigt.. då hade dom kanske fört oväsen.. det verkade som om alla andra sov på campingen..

jaja.. tillsist hade husse fått i sej en hel del kaffe.. jonnas matte klarade av sina morronsysslor helt själv. fast inte jonna var o hjälpte till... hon verkar kunna reda sej själv den matten... jaja.. jag kastade ett öga dit lite då o då för att kolla att hon inte somnade om..

så fick jag äntligen in dom i bilen o vinkade av dom.. dom skulle åka o hämta Figo o Miros matte.. o sedan åka till Danmark ..

rackarns.. då kom jag på att jag inte hade skickat några hörselskydd med husse.. men ok.. han brukar ju kunna stänga av när han inte vill höra..

så idag ska jag passa matte... skönt.. då vet jag att det blir vila av.. då blir allt som vanligt.. soffan o solstolen.. härligt.. om nu solen kunde komma fram oxå.. 

igår var vi ute o plockade kantareller... jojo.. domär redan på gång.. gula o fina.. o enligt matte o husse.. jätttttttegooooooa

nu ska jag lägga mej o spana lite på Ronja..

visst ja.. matte hälsar till piff o puff.. o deras respektive.. att det känns lite tomt ... utan dom...

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Yoda sa...

Du har verkligen att göra. Inte en lugn stund. Men jag vet hur det är, man måste hålla koll på mattar och hussar så de inte gör något dumt. Har ni fint väder där du är nu? Här är det toppen.