Välkommen hit till min blogg -

torsdag 25 juni 2009

Tidig morgon

hoppsan... husse råkade stänga till sina ögon.. o fick ingen tid över att följa med mej ut.. så det var bara till att försöka få kläderna på matte o dra ut henne istället .. festblåsan rymmer ju inte hur mycket som helst.. det var inte så lätt som jag trott det skulle vara.. för matte var rätt stel... men skam den som ger sej... jag lockade med att hon skulle få kaffe när vi varit ute.. att hon själv skulle få sätta över det.. ja det nämnde jag inget om....

när vi kom in igen så var matte onödigt vaken.. hmm.. jaja.. kaffe o sedan datorn..  hon fick sitta en stund o spela mafia wars.. kul mumlade hon himla roligt detta här.. hmm.. jaja.. vi har ju alla våra intressen... jag föredrar ju att jaga katter... i stället för att spela spel..

igår var åter en rätt lugn dag.. man ska ta det lugnt säger matte.. o visst har jag märkt det.. sniglarna där ute är i bland snabbare än henne ju...

på kvällen sa jag åt husse att vi skulle åka en sväng.. på med skorna på honom o in i bilen... jag satt på passagerar sidan fram.. bältad!! man ska sitta fast i bilen... vi åkte med nerrullade fönster o det var verkligen härlig.. vinden fick öronen  att fladdra... på mej.. husses fladdrade nog inte så mycket..

vi åkte o kollade om Figo o Miro var hemma.. det var dom.. men dom kunde inte öppna ytterdörren.. var ensamma hemma.. så vi åkte hem i gen.. fast senare kom deras matte inom hit o hälsade på.. kul.. fast hon vill gärna bestämma.. så jag satte mej fint framför henne.. slickade henne lite på benen.. vissa kan kalla det allmänt fjäsk.. hmmm .. men det gäller att hålla sej på god tass med henne.. för hon har bestämda mattider o alltid god mat..

idag ska jag o matte ha en gäst.. hmm.. nån jag träffat.. ?? nä sa matte.. det har du inte.. för det är visst nåt år sedan vi träffades sist.. innan vi tänkte cockerpoo

matte sa att hon skulle kasta ihop en sallad.. jaja.. det kan väl inte vara så svårt.. eller??!!bara öppna frysen o kasta loss....

nu ska jag vila så jag orkar o tigga när det serveras sallad till lunch.. jag gillar sallad.. åter nog det mesta.. man ska i alla fall prova.. det håller jag hårt på.. hmm.. kanske inte så bra alla gånger.. om man tänker kycklingklubba..

haj o gobaj.. leverstapaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: