Välkommen hit till min blogg -

tisdag 2 juni 2009

Sommar

igår var det verkligen sommar.. jisses.. matte sa att det var över 25 grader varmt.. jaha??! det var i allafall jättehärligt.. jag startade morronen med att gå ner o lägga mej i solen ju...

o det gjorde jag i morse oxå.... ville inte störa matte som sov så gott.. så jag tassade ner o la mej i solkorgen.... ja min korg står i solen på morronen... så mysigt så..

matte ringde återbud till min klippning om två veckor i går.... vi klippte mej ju väldigt kort sist.. o nu är pälsen nästan lagom.. o ... ja hur mycket kan en päls växa på två veckor??  så nu ska jag inte klippa mej förrän i början av augusti.. bra sa matte. för hon vill ha mej lite bus-lång-hårig.. det vill inte husse.. för det är ju han som följer med ut när det är vått ute....

igår tog vi det rätt lugnt jag o matte.. jag kände att hon behövde vila upp sej ordentligt... husse däremot for runt som en oljad blixt.. som matte sa... men så var han oxå trött på kvällen....

matte o jag testade vår nya leksak ordentligt i går.. perfekt sa matte.. coooool känsla sa jag... den där tingesten som matte ropade in på Tradera.. som man filar hundklor med.. vi tog alla klorna i går.. men.. det var rätt låg hastighet.. matte glömde ju handla batterier när hon skulle köpa såna... hmm...

men det funkar i allafall.. matte är inte så irriterad som när hon använder tång.. o jag blev så fin..

på kvällen testade vi nästa sak.. en sele till mej så inte matte drar så förskräckligt.. o den funkade!!!! o jag får säga att den var bekväm oxå.. o matte var överlycklig.. för hon fick inte ont i armarna.. hmm.. vi gick inte så långt.. men.. ja.. det funkade om man säger som så.. o när vi kom hem så stod Lady utanför .. hon ville krama mej sa hon.. innan hon o hennes husse skulle går deras kvällsrunda..

nu ska jag spana på mina katter..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: