Välkommen hit till min blogg -

tisdag 1 april 2008

Tjabba dagboken

igår hände det saker.... solen sken!! o jag var ute nästan hela dagen..
på förmiddagen kom Sagas Matte och hon hade en tuggleksak till mej. en blå garnknut...
när husse kom hem så skulle vi åka bilen.. jag HATAR att åka i buren.. den lilla unkna kattaburen.. ja jag har nog sett att katterna har en liknande som dom kissar o bajsar i.. o i en ¨liknande ska jag sitta i o åka bil ovanpå allt??!!??!!

så jag skrek hela vägen ... ylade .. men matte o husse låtsades nog att dom inte hörde mej..

sedan fick jag sitta jättelänge i bilen helt ensam. säkert i 5 minuter... men jag fick en pipleksak o tugga på .. men jag ylade ändå lite när vi åkte hem...

hemma väntade Figo och hans matte o dom hade en present till mej.. en jättefin RÅTTA en likadan som Figo har hade dom köpt till mej.. jag blev så yaaabaaadabbadoooooo glad.. o jag o Figo vi lekte på vår gräsmatta och det var jättekul.. såååå trötta vi blev.. phuuuuu


när dom hade åkt började husse hålla på i bilen.. o rätt som det var så var han inne o hämtade mej..

längst bak i bilen fanns det en bur.. som man kunde se ut genom .. med godis i.. o lite leksaker.. jag fick gå in där.. mysigt..ny skän madrass och min stora fäll.. nån dag så kanske vi ska provåka..mycket bättre än "kattaburen"

jag är stor kille nu.. o stora killar ska ha en stor fin bur att åka i i bilen.

gissa om jag sov gott sedan.. YEEEPPP

i morse fick jag en leksak till av matte.. en boll med knutar runt och jag fick maldatuggeben.. gottigottgott...

här är en bild på mina nya leksaker.. pipegrejen liger i bilen tror jag för jag hittade inte den.. men alla dom andra finns med..




Tjabba.. o glöm inte att skriva i min gästis!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: