Välkommen hit till min blogg -

lördag 12 april 2008

Gäsp på er

Gomorron...
det var en hård kväll i går.. voff va vi lekte jag o Saga.. o där var massor av människosläktingar oxå som jag träffade.. o alla kelade med mej.. ja med Saga först naturligtvis.. man är väl en gentleman..
men det var lite si o så med maten tycker jag.. det luuuktade så underbart i köket men matskålen var .. TOM.. Saga hade tryckt i sej rubbet verkade det som..


Men Matte gav mej en pytteliten bit sockerkaka från tårtan.. och jag fick svansen på en seg råtta... Saga fick huvvet o Matte tog kroppen på den gröna råttan.. vilken skum konsistens det var.. den liksom halkade ur munnen på mej...

Saga hade oxå.. ja hon har fortfarande.. i allafall när vi åkte ... en Katt.. han heter Måns o är jättestor.. en orange kattkille.. jag bara satt o tittade på honom.. han var fiiiin.. hade nog passat bra tillsammans med min Mysan.. men han lät inte så mycket.. han gick mest runt o kollade läget..
Jag o Saga rullade runt i köket ... först.. o Saga lekte med vattnet i vattenskålen.. jag vågade inte.. men har testat här hemma nu på morronen.. husse blev nästan lite irriterad.. men.. ja han får väl vänja sej...

När husse hinner ska han lägga ut nya foto på oss som han tog i går
de foto som matte tog med sin mobil blev inte så jättebra.. hon tyckte att den kändes konstig o ta foto med... hmm... konstigt.. den är väl överhettad..
nu ska jag viiiila mej.. sedan ska kanske jag o husse åka en sväng till Figo o busa loss lite. där brukar det finnas massor av god mat...
bye sååå longe

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Tur att matte och husse hade dig,vem vet vad dom hamnat annars? Fniss Änglamora