Välkommen hit till min blogg -

onsdag 16 april 2008

Nya bus - Ny dag

va tiden går!!!

dagarna kommer ju på löpande band.. Matte tycker att jag har blivit stor.. o fått längre päls.. hmm

Jag har nog sett hur hon sneglar på saxen o sedan på mina tassar.. inte kan det väl var dags igen??!! känns ju som om det var i går hon klippte under mina tassar. men .  ja ska jag var riktigt ärlig så känns det faktiskt mycket bättre när hon har varit där o rört... samma sak gäller öronen.. men det tänker jag inte berätta för matte...

Idag ska jag o matte åka o handla.. jag har lovat att sitta snällt i bilen o inte pipa.. på villkor att vi åker till skogen eller går en lång runda.... ja numera trivs jag rätt bra i bilen.. jag vet ju att oftast när vi åker nånstans så ska vi till nåt kul... hmm.. kanske jag får nån ny leksak när matte är o handlar.. jag såg på lappen att det stod leverpastej?!?!?! yammmi... det gillar jag.. kanske det är till mej..

Sedan ska vi försöka städa lite här.. det är kul tycker jag .. men matte är tråkig.. hon håller så hårt i dammsugaren.. jag har ju inte en chans .. kanske jag lyckas ta dammvippan idag.. sist var jag ju rätt liten.. det är ju enhel vecka sedan..

vår dammvippa.. ja en av dom.. är jättefin.. "regnbågsfärger" säger matte..  själv tycker jag att den mest ser ut som ett blåmärke..  gul-blå-grön-röd-lila ..

nu ska jag vila... morronen var lika tidig som vanligt idag.. men i natt var jag uppe.. husse fick larm o då blev jag lite kissig.. så jag lurade upp matte.. åhh va mysigt det var ute.. så härligt vått i gräset... men jag torkade rätt snabbt igen i husses säng.. han var ju ändå inte hemma......

Inga kommentarer: