Välkommen hit till min blogg -

lördag 19 april 2008

Party - Party

ja igår hade jag.. jag menar matte ett litet kalas.. hon fyllde år..


smörgåstårtan blev jättefin.. hmm.. att titta på.. fick jag smaka.. nä.. och ändå så hjälpte jag praktiskt taget till i köket .. slavade hela förmiddagen.. o åkte utan o gnälla så mycket med till affären 2 gånger!! ja ni läste rätt.. TVÅ gånger åkte vi till affären o jag fick bara leksak o tuggeben EN av gångerna.. men jag var tyst o snäll... ändå.. men jag ska tala om att det var inte lätt.. men... jag skrattade lite åt matte oxå.. för när hon ställt fram alla . trodde hon.. sakerna till smörgåstårtan o skulle "klä på "den.. så bara glodde hon.. o sedan tjöt hon VAR (fult ord) är nu räkorna då??!! ja dom var väl kvar i affären för hon hade ju glömt att köpa dom... det var då .. gång två som vi åkte till affären igen..

men.. med tanke på att vädret var jättefint så gnällde jag inte..

på eftermiddagen kom Zazza o Niclas hit o åt.. o gosade med mej...

sen på kvällen.. det är då det roliga börjar..

då kom först Saga och hennes husse o matte.. sedan kom Figo med husse o matte o sedan kom Zitas matte o husse.. Jonnas matte o husse hade lite svårt .. dom var packade.. nä... jag menar dom packade.. håller på o flytta ...

ja.. i allafall så hade vi hundar jätteroligt.. Figo var jättetuff o Saga skitcool... jag är snart lika stor som henne..

men det var tröttande.. Figo gick först o la sej i en hörna.. sedan däckade jag på köksgolvet o sedan la sej saga hos mej en stund innan hon gick o la sej I SIN MATTES KNÄ!! men hallå!! hon är ju stoooor.. men det såg rätt skönt ut..



när alla åkt hem mätta... tror jag o belåtna.. så trodde jag att det var sovadags o stängde mina små ögon.. men då knackade det på dörren det var "syrran" o sedan låg hon på golvet o busade med mej. lekte med mina korvar.. o råttan.. vi hade kul.. o jag blev så trött.. när dom åkt så var det bara att försöka ta sej upp till ovanvåningen.. jag liftade upp med husse....

där slockande jag på golvet för sängen var så varm..

Idag ska jag åka o hälsa på min stora människosyrra o mata henne med smörgåstårta..

ha en gooooo dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: