Välkommen hit till min blogg -

onsdag 2 april 2008

hejsan dagboken

läget idag?? här är det megabra..


igår åkte jag i stora buren i bilen. det var inte så läskigt, man såg ju massor.. o jag kunde stå upp o yla på husse att han inte skulle ta svängarna så snävt..

vi var uppe i byn, husse o matte var inne i en affär och handlade .. åt mej.. ett nytt halsband.. o husse är ju rolig han.. lamade hela bilen. så när jag ställde mej upp och glodde så började hela bilen att tjuta.. där låg jag i lä.. inte ens jag kan yla så mycket,,

men sedan fick jag komma ut o hälsa på tanten som har affären.. hon har oxå en vovve .. Tzasiki heter den visst. och matte sa att ibland kommer dom upp till campingen vi har husvangen.. dom har husbil...

tidigare på dagen så gick jag o matte en jättelång runda och jag har sett en stooooor hund.. han heter Tyson o bor på vår gata.. han är en Rottis.. hmm.. konstigt han hade ingen råttsvans.. men matte förklarade att det är en hundras som heter Rotvailer.. jaja.. man lär sej nåt varje dag..

Idag har matte o jag bara tagit det lugnt.. matte sa att det var skitväder.. men jag tyckte mest att det duggade lite .. speciellt i morse.

Zazza o Niklas har varit hemma o gosat med mej.. myyyyysigt.. jag blir så glad när dom kommer. ja jag blir faktiskt glad för alla som kommer.. Zita , min schäferkusin, hennes husse var oxå här en sväng..

jag har faktiskt rätt många hundkusiner.men jag har bara träffat Figo somär havanaise och Jonna som är dansk-svensk gårdshund.. sedan är det Zita somär schäfer och sedan ska det finnas en tax, Manne.. och naturligtvis SAGA .. min cockerpookusse...

ikväll har jag provsuttit min bilbur igen.. husse var ändå därute så jag såg honom..men.. vaddå. jag ville ju springa omkring o busa. inte sitta där som en annan bov

Titta åt sidan....

och titta rakt fram..

hmm..

känner jag mej inlåst tror ni???

Inga kommentarer: