Välkommen hit till min blogg -

tisdag 8 april 2008

jag säger bara..........

så vovvsans gullig. ja nu menar jag den sotsvarta lilla Schnauzern som flyttat in längre bort på gatan.. hon flyttade in i går kväll rätt sent.. vi är lika gamla.... hon har två större vovvesyskon ..men hon lovade att vi skulle leka så¨fort som hon har "landat" hon var sååå liten... men så himla söt...

ja så här var det.. jag sov i godan ro i morse så fick matte helt plötsligt för sej att nu du .. nu ska vi ut o promenera... innan det börjar regna skyllde hon på men.. jag vet jag.. hon har väl knaprat i sej nåt gott som hon ville ränna av sej....

jaja.. jag följde med henne i allafall - hade jag något val kanske???? nä i så fall hade jag väl blivit sliten i pälsen av att åka asfaltsrace...

ja jag tog ju mej en kisse paus o satte mej så hon fick leta fram påse. men jag var snäll.. satte mej inte långt från hundlatrinen. - hur kan dom kalla soptunnan nåt sånt?? inte stoppar man väl hundar i dom. bara resterna som blir när man suttit .. en bit ovan marken o tryckt ut en kladd som husse o matte får plocka upp.. hmm

ja vi gick i allafall runt lite på området där storasyrran ska bo... matte letade efter parkeringar sa hon... PARKERING??!! till vad???.. parkera mej på???.. men hon lovade att inte göra det..

Matte sa att det var bra o veta.. jaja.. det är tydligen bra o veta mycket nu för tiden.... ja vi kollade i allafall runt o sedan gick vi hemåt.. jag var lite trött så vi stannade o hade gottepaus lite då o då.. *flinar* jag påstod i allafall att jag var trött...

det var då när vi gick hem som vi träffade Engla... den lilla svarta Schnauzern.. jag jag träffade hennes stora "syskon " oxå..men domv ar lite kinkiga o fick gå in så att jag o Engla skulle kunna hälsa ordentligt

o det ska jag fortsätta med.. vi ska alltid gå det hållet när vi är ute

Inga kommentarer: