Välkommen hit till min blogg -

lördag 26 april 2008

Tillåtet eller förbjudet???

Ja vad är det egentigen som gäller med katter?? är det tillåtet att jaga katter??
Matte säger att en katt som går sakta kan vara farlig.. men.. vaddå.. närman kommer tillräckligt närma så springer den i allafall.. njae.. kanske inte alltid.. Min Mysan hon går sakta o omman rusar efter henne då så vänder hon sej om o vässssssssssssssssssssser så hela min päls bli som koslickad..
ja Koslickad är ett ord jag spappat upp.. tänk er en kossa med lååång lååång blöt tunga.. o den dras utmed hela kroppen framifrån o bak.. ujuj.. då blir det en ordentlig koslick..
Mjau däremot brukar springa.. men i går överaskade hon mej genom att hoppa ner från sofan över mej.. o gå därifrån.. jag var så paff att jag bara låg kvar o glodde.. när jag sedan rusade upp.. ja då var hon helt borta..
jag tror att Mjau är rätt avis på mej.. för hon blänger med sura ögon.. vet inte vad hon äter när hon äter ute.. sura råttor eller???? jag gillar sega råttor.. har ätit en sån råttsvans en gång.. det var hos Saga..
igår åkte vi hem.. för att kolla till att allt var ok . o det var det.. sedan kom Zazza o Niclas.. o sedan stack vi hem till dom för att kolla.. där mötte vi Zitas ena människosyrra.. hon kelade med mej o tyckte att jag vuxit..klart jag har.. jag äter ju yoghurt varje dag.. det gillar jag.. sätter sej så mysigt runt nos o på öronen som hänger ner i skålen.. matte sa att hon skulle sätta upp öronen på mej.. men det är ju tjejigt..

Inga kommentarer: