Välkommen hit till min blogg -

onsdag 1 oktober 2008

Regndag

Jag tycker att det är sååå tråkigt när det regnar.. man blir ju dyngsur i pälsen... Matte sa att det skulle regna lite då o då hela veckan.. jaja.. det var väl därför hon klev in i duschen i morse.. för att vänja sej menar jag.. jag låg på trösklen under tiden för att kolla att hon inte slarvade..  ja sanning o säga.. så var jag hellre med matte i källaren än här uppe.. för Kattfan hade bänkat sej i soffan.. o jag vet att jag hade nog inte kunnat låta bli henne om jagvarit i samma rum... en katt är till för att jagas.. o det vet hon om.. för hon ligger alltid o glor på mej o spinner o mjauar... hon har en sån överlägsen min när hon tittar på mej.. hmm..

Jag o matte var o handlade innan.. först skulle matte in på apoteket o sedan in i affären o handla bananer sa hon.. men hallå.. den kassen den innehöll bra mycket mer än bananer...

men jag var duktig.. satt i bilburen hela tiden.. jag ylade o skällde som man ska göra när matte var i närheten.. sedan satt jag o glodde på folk.. menjag hade ena ögat på det håll som matte gick åt.. så jag kunde sätta i gång så fort hon kom inom synhåll...

Husse fyllde år i går.. jag o matte vi bakade en äpplekaka.. den blev jättegod.. jag fick faktiskt smaka några smulor.. på kvällen kom Figos o Miros matte o husse o provsmakade ..

nu ska jag vila lite.. jag tänkte rasta matte på gräsmattan senare idag.. o det brukar ta på krafterna.. hon är ju såååååå seg o hon springer inte en millimeter.. utan bara går runt sakta .. jaja.. hon brukar kasta iväg fresbeen.. o sedan gå o ta den i gen.. jag brukar springa efter o hålla koll på den så hon inte tappar bort den...

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: