Välkommen hit till min blogg -

torsdag 16 oktober 2008

Underbart

ja det är underbart o vara kortklippt... härligt närman duschat för jag torkar så fort.. jag testade i g år kväll när matte duschade.. då passade jag på att duscha jag oxå.. härligt..

o när man är ute.. vilken känsla .. klart.. regnar det så är det ju ingen skön känsla om det blåser samtidigt.. det känns lite isigt... vänta du till vintern kommer sa matte.. hmm... isvintern??!! hon skräms ibland rätt ordentligt min matte..  nu har hon oxå.. ja jag upptäckte efter jag klippts. att jag har lite julpynt hängande mellan mina bakben.. matte funderar på om vi ska ge dom till veterinären... hon bad mej fundera över en "plundring" efter jul eller nåt.. hmm.. ja julgransplundring har man ju hört talas om.. men.. jisses.. ska jag gå med på det så kommer det att kosta massor av godis...

idag på förmiddagen var vi ute o lekte lite på gräsmattan .. Matte har blivit rätt duktig båda på att kasta o att hämta den röda runda freesbeen... jag håller mej till bollen... matte vill gärna låna den ibland men då tar jag den i munnen o springer iväg.. vill inte att hon ska tugga på min boll ju.

nu ska jag ut o skälla på rottisen Tyson längre ner på vår gata.. o på hans matte.. henne skäller jag nästan alltid på när hon glömt hunden hemma.. jag brukar se när hon lämnar sin tomt.

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

 

pssssssssssssssst...... tack för alla komplimanger jag fått

Inga kommentarer: