Välkommen hit till min blogg -

tisdag 7 oktober 2008

7-sovare

hmm.. nä jag skulle vilja kalla det för tjugo-i-tio-sovare.. min Matte är trött.. suck o stön... Husse väckte matte när han gick till jobbet.. ja jag hade ju försökt innan genom att med slickar öppna ögonen på henne.. men hon bara flinade o sa att jag var söt o snäll... o sånt annat tjafs.. sånt somjag redan vet.. hmm.. kom med nåt nytt nån gång!!...

I alla fall så sov hon.. jaja.. vi.. sov till tjugo i tio i förmiddags.. är detta klokt.. o vi sov i sängen.. hade det varit i soffan så hade det väl varit en sak.. men i sängen.. Jisses.. vi låg i sängen på kattens tid.. det är ju kattfan som har sängen på dagarna.. hon kommer att vara helsur.. värre än gräddfil.. möjligen om man preparerar gräddfilen med outspädd ättika.. ..

ja nu är vi uppe i allafall o jag har satt över kaffe för att väcka min matte.. o herregud som hon såg ut.. la sej nog med vått hår i går.. för hela hennes huvudpäls står åt alla håll.. ja utom dit den ska ligga... jag får nog försöka slicka den fin innan jag kan ta ut henne på gräsmattan..

nu ska hon i allfall få en kopp kaffe så hon vaknar till.. hon är ju som en zombie.. hmm. det finns en låt om en zombie.. matte sjunger den i bland..

ska bara..........................

såja.. jag var tvungen att kolla in posten... posten kör moppe här.. såman hör när den kommer o man måste skälla på dom när dom står stilla för länge.. o det gjorde dom idag.. hos grannen mittemot..  dom som kör posten har slarvat lite på sista tiden.. är mer förvirrade än min matte.. så vi på gatan får ibland själv dela ut post till varandra..

Idag fick matte post.. lite saker hon kan pyssla med.. hon brukar leka med pärlor.. gör smycken säger hon... o leker med papper.. gör kort .. säger hon..  när hon gör detta så blir hon helupptagen.. då måste jag avbryta så vi går o kissar o sånt lite då o då... jag ska se om hon inte kan göra nåt fint till mej nångång.. i våras så gjorde hon ett halsband i bärnstenar.. mot fästingar.. men ... det funkade inte på mej sa hon o tog av det.. så fick jag från apoteket i stället.. men det har vi tagit av nu för min hals har vuxit mer än matte trodde när hon klippte till halsbandet..

I går fixade matte o jag min päls.. matte borstade o gjorde mej fin.. hon tillomed var o klippte lite på mina sporrar jag har på frambenen.. jag lät henne hållas .. för dom hade vuxit jätte mycket..

sedan på kvällen så klippte husse alla mina klor..

nu ska jag vila lite..

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: