Välkommen hit till min blogg -

måndag 20 oktober 2008

Wow - Vilken helg!!


ja vilken helg det har varit!! hel härlig.. Skipper min softie kompis har varit på campingen med sin husvagn.. i fredags lekte vi så leran den yrde.. ja .. våra förvirrade mattar valde naturligtvis ut den blötaste platsen för oss att leka på. sedan fick jag duscha.. med vattenkanna.. hmm.. med stril på.. husse kom själv på hur han skulle hantera den.. jag har en klipsk husse jag.. sedan fick jag gå in o torka .. matte hade lagt badlakan överallt så jag kunde torka mej själv.. o vad gör sedan min husse o matte??!! jo .. dom går i väg o grillar korv.. då blev jag faktiskt lite stött i kanten så jag skällde o ylade på dom.. Skipper åkte in i bilen för att torka lite. så han höll låda därifrån..


i lördags skulle vi ut i skogen o plocka svamp.. hm.. blev inget med det nä..... för det stod små söta skyltar om att jakt pågick.. på flera ställen.. o mattekan ju låta som en stor älg när hon drar runt så henne vågade jag o husse inte släppa loss där inte.. så vi körde vidare.. hem till Jonna.. min Jonna.. åhh va jag gillar deras nya hus.. ja.. det gamla var jag nog inte i ... minns inte.. var ju så liten då.. men deras nya hus är jättestort o utan en massa onödiga trappor.. jo Jonnas ena människobror har en trappa upp till sej.. Jag luktade runt i hela huset o .. ja tro mej,.. det osade katt.. för deras katt smulan hade flyttat in.. men.. jag hittade henne ingenstans..


jag fick frukost när jag kom.. jättegod korv.. vilken tur jag hade ..


sedan åkte vi till husvagnen.. ja matte o husse stannade vid kiosken.. o handlade middag med sej hem.. o lite tidningar.. dom är förutseende dom.. visste väl att det skulle bli regn..


sedan åkte vi hem till husvagnen o åt upp vår middag.. pannbiff.. den var jättegod.. jag fick jag oxå för matte orkade inte hela sin portion.. husse rensade sin tallrik helt..


på kvällen kom först Skippers matte sedan husse hem till oss .. skipper satt hemma o ylade.. men jag fick itne gå dit.. men det gjorde inget.. för jag gillar skippers matte o hans husse vill alltid busa med mej.. skippers matte får man slicka på .. åhh.. mysigt.. det är itne alla man får göra det på..


när vi åkte hem i går var vi inom o hälsade på Figo o Miro.. jisses.. den lille skiten har ju blivit stor.. redan.. han är nästan lika stor som Figo ju..


nu ska jag vila i korgen .. lilla korgen.. där jag känner mej enormt stor när huvvet ramlar utanför.. sedan ska jag o matte nog ut o köra bil.. för husse har lämnat den hemma.. hanhar ju jobbebilen denna veckan.. o då kan jag o matte köra runt ensamma


eder goe vän


Coky


den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: