Välkommen hit till min blogg -

söndag 26 oktober 2008

Vinnare Coky

Jisses va rädd jag blev för en stund sedan. .... matte o jag halvlåg här i soffan ,, o rätt som det var så väste matte. KATT ta den.. o jag upp o bort till fönstret.. köket vrålade matte o sprang dit... hops.. där mötte jag en svartovit sak.. en katt. den katten som snor mina katters mat så dom tar min.. gillas inte alls.. så jag skällde o ylade o skrek ... katten hade all päls inklusive öronen långt bak på kroppen.. men han lyckades finta mej på nåt sätt.. mellan mina ben tror jag.. bland har man för många ben känns det som..' sedan stod jag i trappan o skällde.. husse kom jagande han oxå. han hade nog somnat.. såg sån ut...
ut kom katten i allafall o fönstret det stängde husse med en smäll...

idag har husse o jag varit ensamma hemma.. matte var hos min människosyrra o hälsade på.. hon luktade king när hon kom hem.. hanhade visst varit inne i bilen o provsuttit.. cooooolt...

i kväll var Sandra o Niclas här en sväng.. o gosade med mej.. dom hade ju inte sett mej sedan jag var långhårig.....
nu ska jag sova
''natti'
eder oerhört trötta kattjagande vän
'Coky
den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: