Välkommen hit till min blogg -

lördag 4 oktober 2008

Spegel spegel

på väggen där.. ja matte har berättat den dära sagan för mej.. så jag brukar stå framför speglen i tv-rummet...  men jag får inget svar.. men å andra sidan så brukar ju matte tala om att jag är söt många gånger om dagen.. på morgonen mumlar hon nåt om att jag är snäll.. men det är innan jag slickat upp ögonlocken riktigt på henne...

Matte berättar ofta sagor för mej.. ibland försöker hon sej på att sjunga oxå.. men där går liksom gränsen för mina stackars hundöron.. då går jag .... o jag ser till att jag petat in bra med ljudisolerande hårstrå i öronen först... jisses va man får stå ut med som hund...

inatt var jag husvakt... husse åkte på larm o då var ju liksom jag herren i huset.. det tog mej en låååång stund o skälla upp matte.. det var en katt i köket.... o åt.. men jag talar inte om vilken katt det var.... fast matte har frågat.. hon tror att det var nån annans katt.. inte nån av våra egna.. med andra ord.. men jag är tyst.... som .. muren... är hon inte uppe så får hon inget veta.. men husse hittade lite fisk bitar i hallen.. o matte sa då att så bråttom ut har inte våra egna katter... jaja.. hade hon varit uppe så hade hon fått veta.. nu kanske hon kommer snabbare när jag skäller..

när hon är vaken så är hon rätt snabb i allafall.. för innan när grannen mittemot o Märtas matte stod o pratade så hälsade jag på dom.. men matte sa att jag inte fick skälla på grannarna...  men hallå.. jag bara hälsade o ville kolla läget med dom ju.....

matte satt gallret för dörren.. så jag inte kunde gå ut..

vi håller på o tvätta idag matte o jag.. o nu ska vi ner o titta hur tvätt maskin o torktumlaren mår..

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: