Välkommen hit till min blogg -

torsdag 23 oktober 2008

Mycket att göra

Ja jag har fullt upp här med att hålla koll på både matte o katterna.. Matte är nog lättast.. för hon sitter ungefär där jag sätter henne eller så är hon i köket.. men då är jag alltid med henne.. Mysan är rätt svår.. men henne hittar jag väldigt ofta med nosen i min matskål.. hmm.. vad tror hon att hon är??!! en cockerpoo eller??!! Mjau ja det är kattfan.. henne hör man oftast var hon är för hon pratar alltid för sej själv.. men sprider dom ut sej över hela huset så har jag verkligen att göra här.. tassarna fulla om man säger som så...

en hund som jag har inte mycket fritid till övers i en sån här familj... Nu vet jag vad Jonnas matte tänker när hon läser detta.. att jag behöver vila upp mej o att jag ska komma o bo hos henne när ... hmpfrtsg... jag varit hos veterinären o tagit bort mina juveler som finns mellan mina bakben.. hmm.. vet hon egentligen vad hon begär av mej??!! jisses dom där som jag har lärt mej att leva med.. sedan jag upptäckte som förra veckan när jag blev klippt.. tänk.. domhar funnits där jättelänge o jag har knappast märkt dom.. jaja.. jag får väl behålla dom över julen i allafall hoppas jag.. lite pynt skadar väl ingen i julatid..

igår hade jag en hel del att göra här... matte var otroligt seg.. men vaknade till framemot kvällen när hon var ute på vinden o rotade o hittade ett enormt garnnystan.. då började hon jaga runt efter sina strumpestickor... men sedan höll hon sej lugn en stund.. hon fick för sej att hon skulle sticka handvärmare.. det vill säga vantar utan fingrar.. hon hade tydligen gjort en för några år sedan ... o ville väl ha en till... ja det blir nog bra med det.. fast jag tycker att det kan vara lite irriterande med stickor.. man kan ju sticka sej om man går för nära henne.. matte.. som en igelkoll.. nä nu ska jag sova..

natti

eder underbare jycke kompis

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: