Välkommen hit till min blogg -

fredag 24 oktober 2008

Höst

Det är höst nu säger matte.. regn o rusk.. vi sov länge.. men så ringde telefonen... Sagas matte var på väg.. vi är vakna.. mumlade matte.. om två minuter... o jisses va snabb hon är.. hon var vaken innan en minut gått.. var nere i köket innan jag hunnit rätta till öronen...

så nu har jag fått morronpuss av Saga.. hon satt kvar i bilen så jag var ute o snufsade lite på henne... o jag fick godis... idag ska vi nog göra som vanligt.. ingenting.. hade det varit torrt ute så hade vi nog åkt en sväng till skogen.. vi var i skogen en liten sväng i går. jisses va mycket det står på bladen i skogen.. jag hann inte med o läsa en bråkdel av alla nyheter.. men jag snackade lite snabbt med två taxar som var ute o gick med ett barn o en farbror.. vi var o handlade oxå i går.. o var fick jag sitta.. ??!! jo i buren.. naturligtvis.. men jag vinkade på några jag känner.. o kastade en slängpuss åt Figos o Miros matte som hade parkerat i närheten...

matte var hygglig.. för hon hade handlat ett tand-rensnings-ben åt mej.. det tog lång tid att tugga i sej det ska ni veta.. det var hårt så jag fick gnaga ordentligt.. o sedan var jag urförbannad på det o kastade det runt på golvet... o vad gjode benet då??!! jo bara låg där o såg lite lagom korkat ut.. så jag gav mej på o gnaga igen..

Vi har fått det rätt mysigt nu matte o jag i vårt pysselrum... matte tillbringar nästan hela dagarna här uppe så ibland får jag se till att vi vilar lite på soffan oxå... jag har visserligen en liten korg här i pysselrummet.. men.. i den skulle jag omöjligt kunna baxna ner min matte o sedan ligga där själv oxå... jag har funderat på om jag ska dra in stora korgen jag har i sovrummet så matte kunde ligga i den o jag i den lille.. men.. det saknas lite golvyta för det... jaja.. det är bara till o föra lite oväsen så får jag med mej matte till soffan.. eller sängen.. hon är rätt lättlurad...

nu ska jag vila lite innan jag ska lura matte till soffan...

haj o gobaj leverpastaj

Coky

Den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: