Välkommen hit till min blogg -

måndag 13 oktober 2008

Ny vecka igen!!!

Veckorna bara springer iväg... i morgon ska jag åka till frissan... säger matte.. o det är väl bara till att lyda då.. men det ska faktiskt bli rätt skönt..

Helgen som har gått.. härlig.. vi var i husvagnen o jag hånglade lite med Jonna... fick ju passa på för dom skulle dra hem sin husvagn i går.. o jag kommer att sakna Jonna .. o hennes matte o hennes husse.. o hennes husvagn.. men där ska komma nya hyresgäster hade visst Elvis matte sagt.. hoppas det är nån som inte har en tjurig gammal tik...... jag busade lite med Kiwi oxå.. hon är väldigt lik min kompis Skipper... matte säger att jag nog frå träffa Skipper snart igen.. jisses vilken kille det är... han är i tyskland just nu .. på utställning.. han är en toppenkille den.. jag ska hålla tassarna så gott jag kan.... o hinner...

i går var Sagas matte o husse här en sväng.. men.. dom hade visst glömt Saga hemma för henne såg jag inte till.. men "so What" nu fick jag ju tid till o kelas oxå..

I lördags var jag ensam hemma i husvagnen.. jag ylade sålänge jag såg matte o husse.. sedan satt jag bara o spanade på folk.. kollade lite på tv.. lyssnade på radio o tuggade lite gott... Lokes matte fyllde år.. egentligen så skulle hon haft fest.. men så har hon varit jättesjuk... så festen blev inställd... men hon mår lite bättre nu så dom hade en liten fika för henne i samlingslokalen..

Matte har sagt att eftersom jag var så duktig i lördags så skulle jag kanske få vara ensam lite oftare.. jaja.. bara hon har snacks hemma till mej..

VET NI vad min matte gjorde i fredags??!! jo hon glömde ta med min mathink till husvagnen.. kom på det när vi varit där en stund.. så det var bara till att skyffla in folket i bilen.. jag tog med Jonnas matte oxå för Jonna sa att hon behövde en stund för sej själv

så åkte vi o handlade .. först bort till veterinärstationen och handlade mat åt mej.. delikata små bitar.. samma sort som jag brukar äta men ändå lite skillnad.. jättegott om jag får säga det själv..

sedan åkte vi o handlade en stor fin blomgrupp till Lokes matte.. jag sa åt Loke sedan att han nog skulle undvika att lyfta på benet åt den... för jag skulle tippa på att människorna blir lite irriterade då..

nu ska jag vila så jag orkar jaga katt sen.. o blir badad... jag o matte ska visst göra det idag.. undras om vi har nån gummianka... hmm

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: