Välkommen hit till min blogg -

onsdag 8 oktober 2008

Korkad-får skylla sej själv

jaja.. det är mej det gäller... jag är korkad.. .... att jag inte kan lära mej..... måste tänka igenom noga innan jag uttalar mej.. måste lära mej att hålla koll på foderluckan.... måste kunna knipa näbb.. jaja.. finns många sätt att säga det på..

klockan är lite över 6 .... på morronen..... o min Matte är uppe.. har själv satt över sitt kaffe.. o river o sliter i sina pysselgrejor.. jisses.. detta kommer att bli en jobbig dag..

jag ångrar mitt uttalande i går om att matte sov för länge på morronen.. när hon är uppe o springer omkring vid denna okristilge tiden så får ju inte jag min välbehövda morronvila.. hmm.. suck o stön.... jag brukar ju njuta av den stunden på morronen när husse gått till jobbet o jag får krypa upp i en varm säng hos matte o gosa.. jisses.. jag hoppas att inte dom stunderna är slut nu... idag måste jag försöka vara en snäll jycke... ja så snäll som det går... jag kan nog tillomed tänka mej att räkna till det dubbla när matte går till soptunnan eller postlådan innan jag skäller för hon är borta för länge...

det är så tidigt att inte ens kattfan kommit in o gapat.. o dåååå ... är det tidigt.. jaha.. när man talar om trollen så kommer dom in genom fönstret.. där kom kattfan.. o rakt in utan o torka tassarna... o upp på skänken.. hon fattade väl inte att vi satt här i tvrummet.. är ju inte van vid att det är nån här nere vid denna tiden.... snopet.. om jag smyger ut o gruffar på henne??!!

.... visst ja.. snäll var det.. uja mej.. detta blir svårt.. kanske ska gå o lägga mej i mattes fortfarande varma säng o dra täcket över huvvet o låtsas att det är mitt i natta..

nu ska jag fundera en stund över ett tuggeben över hur jag ska klara av denna dagen

eder evigt ljuvlige jyckepolare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: