Välkommen hit till min blogg -

tisdag 21 oktober 2008

stuesittarväder

ja det är sånt väder i dag sa matte.. det regnar o regnar... så idag ska vi nog sitta inne mesta tiden.. ja.. precis som vanligt.. fast.. inget lek på gräsmattan för då blir vi geggiga i pälsen..

i eftermiddag ska min matte till tandläkaren... så jag ska vara hemma en kvart eller nåt innan husse kommer hem.. men får husse larm så får jag vara hemma ännu längre.. jag ska fråga kattfan om hon känner för att festa runt lite.. vi skulle kunna jaga varandra o sedan äta lite gott o snacka lite...

vi har ett ljus tänt idag matte o jag.. det är ett ljus för mattes mamma...

man blir varmare av tända ljus säger matte.. o ok.. det är rätt mysigt.. o luktar rätt gott.. matte o husse fick en hel påse lukteljus av ZA.. hmm Sandra o Niclas.. ja hon vill bli kallad Sandra.. tycker hon vuxit ifrån Zazza nu..  ljusen luktar lite av kanel o apelsin..

vi lyssnar på en talbok oxå idag.. matte o jag..  jag gillar att lyssna på talböcker.. man känner sej inte ensam då... fast ensam är jag ju nästan aldrig ändå... matte kallar mej för pipesill.. vad hon nu kan mena med det.....

nu ska jag lägga mej i min minimala korg.. kura ihopa mej o lägga öronen för ögonen..

eder underbare vän..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: