Välkommen hit till min blogg -

torsdag 2 oktober 2008

Hårt jobb

Ja jag har det lite stressigt här hemma.. husse är hemma från jobbet för han har jätteont i ryggen.. lyfte nåt kul på jobbet antar jag.. ett papper eller nåt annat sånt som är gjort av träd... Detta betyder att jag har som jobb att se till att både husse o matte sköter sej.. jisses.. inte lätt alls detta.. Jonna o hennes matte var inom o hälsade på i går.. jag ångrar nästan att jag inte följde med dom hem.. jag skulle förtjäna lite semester.. men .. ja jag litar ju inte på kattfan o mysan att dom skulle hålla koll här hemma..

Kattfan är ju inte klok.. i natt fick hon för sej att hon skulle störa lugnet i sovrummet.. hon rusade.. hmm.. jaja.. hon gick in .. o hoppade upp på mattes sängbord o illvrålade sin hälsning.. ja det lät i allafall högt.. vi vaknade alla på en gång.. matte morrade åt katten husse stönade o jag.. ja jag hoppade yrvaket upp i sängen för att kolla vad som hände.. man får ju inte missa nåt..

o sedan trodde katten att hon skulle få ligga i sängen.. hon åbäkade sej o spann o jamade om vartannat.. till sist reste sej matte o ställde upp Mjau på garderoben.. men matte han inte lägga sej tillrätta igen förrän kattfan skulle ner igen.. hoppade o landade precis intill mej.. jisses.. jag blundade med bägge ögonen... men sniffade samtidigt på henne.. o hon sniffade nog tillbaka.. men då fick husse nog.. stönande drog han undan sitt täcke.. greppade kattfan o frågade henne om hon tvunget ville gå ut.. så hasade han sej ner o släppte ut katten genom fönstret o stängde... hmm.. men jag tror faktiskt inte att Mjau hade en tanke på att gå ut egentligen.. husse måste ha missuppfattat.. så där fattade jag att det är nog bäst  att vara tyst på nätterna.. annars man kanske åker ut .. fönstervägen.. hmm

I förmiddags passade matte på o smita.. från mej!! hon lämnade mej... helt ensam om man räknar bort katterna o husse o alla andra på gatan.. jag blev jätteledsen.. satt innanför dörren o ylade...

jaja.. hon var inte borta så lång stund.. men jag kan slå vad om att hon inte skulle till soptunnorna för hon tog bilen.....

nu ska jag vila så jag orkar jaga kattaskrället sen.. vi börjar bli rätt bra polare..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: