Välkommen hit till min blogg -

onsdag 29 oktober 2008

Borta bra --hemma bäst

Igår var jag ... ja JAG helt ensam.. borta hos Sandra o Niclas.. helt ensam.. utan matte o husse.. ja.. dom körde ju mej dit.. för jag antar att dom trodde att jag kanske inte skulle gå raka vägen dit.. jaja.. helt rätt tänk av dom ju..

Sandra o Niclas var ute när jag kom o snabbt sprang vi upp till dom.. husse o matte passade på o åka o handla under tiden..

jag gick först husesyn.. wow.. dom har ju ritigt lyxigt.. rinnande vatten i kranen.. o fina golv..inget stampat jordgolv där inte.. o där var städat.. men vilka regler dom h ade där.. inte sitta i soffan.. inte ligga i sängen.. inte tigga vid matbordet.. ja.. det gällde alltså för mej dom dära reglerna.. för dom själva satt i soffan låg i sängen o åt vid matbordet.. hmm.. jag testade faktiskt att ligga hos Niclas i sängen.. men jag tror itne han gillade det.... alls... jo han kanske gjorde det.. men inte Sandra.. tror hon blev lite sotis...

men jag blev jätteglad när matte o husse kom.. men jag skällde inte.. jag försökte faktiskt vara riktigt duktig.. så kanske jag får ligga i sängen o sitta i soffan o äta vid bordet nästa gång jag kommer dit..

när jag kom hem var jag helt slut.. så jag tog husse med mej.. ja han var helt slut han oxå.. kan bero på pizzan vi åt till kvällsmat.. o jag satt i soffan..o åt... pizza.. jaja.. jag tog i allafall husse med mej uppi sängen o stoppade om honom o råkade visst själv somna för nån timme senare kallade matte på mej o frågade om jag inte var kissnödig.. jaja.. hon ville väl själv gå ut.. så jag gick med henne.. en kortis på gräsmattan.. sedan gick vi o la oss.. o jag la mej på min egen kudde..

borta bra men hemma bäst

nu ska jag vila så att jag orkar busa lite.. kanske lyckas lura matte med ut på gräsmattan i dag..

eder underbare vovvepolare..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: