Välkommen hit till min blogg -

onsdag 22 oktober 2008

Ensam hemma

finns visst en rolig film med det namnet..men... full så roligt var det inte att vara ensam hemma... jag var ensam hemma i går.. en kvart sa matte att det skulle bli.. men det var säkert jättelänge.. sedan kom husse hemo räddade mej ur ensamheten...

matte skulle till tandläkaren.. o se.. sånt straffar sej.. hon lämnade mej ensam o nu har hon jätteont.. i hela ansiktet o hela kroppen... jag fick tvätta av henne i morse när jag vaknade för hon var genomsvettig..  o jisses.. hon är lite ojämn i ansiktet.. hon säger att det är ingen fara.. men hon ser rätt kul ut.. dom har rotat o dragit i hennes kind så den har svällt.. lite.. jaja.. det klär henne.. hade hon inte lämnat mej hemma så hade det inte hänt.. men.. hmm.. då hade hon kanske fått ont i tänderna.. o det hade nog varit ännu värre..

jaja.. jag får se positivt på det hela.. jag får försöka aktivera henne så gott jag kan nån vecka nu ... hon brukar ta rätt lång tid på sej att återhämta sej.... passa matte dagtid o busa med husse på kvällarna.. o känner jag mej rastlös kan jag ju alltid jaga en katt.. eller två..

jag hade bägge katterna i köket innan.. o bägge väste.. fast inte på mej utan på varandra.. det lät rätt otäckt... kattfan börjar bli rätt tuff.. hon sitter på fönsterbrädan o glor ner på mej.. ja.. sträcker jag på mej så är vi jämnhöga men.. vill hon vara högst upp så ok.. jag struntar i vilket.. bara hon inte låter...

på tal om katt.. nu ska jag jaga nån sån .. o sedan lägga mej o tugga tuggeben

haj o gobaj.. leverpastaj..

Eder underbare upppassare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: