Välkommen hit till min blogg -

måndag 1 september 2008

Tidig morgon

klockan är kvart över 6 på morgonen,,,  o vad gör jag egentligen uppe så här dags? jo jag har sett till att Husse kommer i väg till jobbet.. o sedan ska ju matte upp ur sängen o sättas i soffan eller nån annanstans som hon inte är i ivägen.. jag vet itne vilket som är jobbigast... få upp o iväg husse eller få upp matte o ner till nedanvåningen.. idag var det seeeeegt.. det krävdes ett par extra slickar i örat och att jag stampade henne på magen så hon skulle känna hus kissnödig hon var.. jag tror hon har sovit illa i natt för hon har pipit i sömnen.. hmm.. herrejisses.. en vuxen matte pipa o gnälla??!! jaja.. hon är fortfarande snorig o ser allmänt hmm... ut som husse brukar säga.. en hängpelargonia.. idag en rätt vissen sån... men det rättar väl till sej idag oxå.. det tar ett par timmar.. ja jag brukar få jobba rätt hårt.. slicka henne mellan tårna o i öronen.. 

det värsta är att idag är det måndag igen... o hon ska alltid börja banta på måndags mornar.. jag för det mesta så har hon ju slutat banta redan efter nån timme.. vid halv 9-9 ungefär när hon börjar bli hungrig.. jag ska se om jag inte kan få ut henne o gå en liten sväng idag.. det kan ju förbättra aptiten... haha

i helgen har vi lekt mycket med min boll jag fick av Zazza o Niclas, jag har den på baksidan där vi kan springa fritt o leka med den... nu har jag kommit på hur jag ska bära mej åt för att ta den snabbare.. jag har lyckats komma på knepet... jag biter tag i den.. o springer i väg.. snopet för matte som inte hinner i fatt mej..

men kul är det.. o tröttande.. jag tänkte tjata mej till att gå ut där o leka senare idag.. men först måste jag vila efter morgonens jobb... jisses det är inte lätt o vara jycke i detta huset alltid.. fick ju hålla koll på katten oxå.

nu ska jag vila fast först ska jag putta omkul matte i soffan så jag kan ha henne som kudde....

haj o gobaj leverpastaj

eder goe vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: