Välkommen hit till min blogg -

lördag 27 september 2008

In med tungan...

tänk på att hålla koll på tungan när ni är ute o går... jag hade noll koll på min tunga i morse närjag o husse gick en sväng i morse vid 6 tiden... o husses tungkoll.. ja den ska man ju inte lita på har jag märkt.. jagmåste ha fått nåt på tungan.. hmm.. husse släppte in mej i husvagnen o sedan gick han på toa.. när han kom tillbaka så märkte han att det var jättevått i sängen... o det var inte där min bakre del legat.. det var under hakan.. jissses.. prata om att det vattnades i munnen.. det rann som en öppen kran.. jag hörde hur matte o husse pratade om saken.. hmm.. dom var helt övertygade om att det var mina hormoner som spökade.. för det var minst 3 väldoftande brudar på campingen..

på förmiddagen åkte vi o handlade blommor till Jonnas matte o husse.. när vi åkte tillbaka så stannade vi till hos djurdoktorn o husse gick in o frågade lite om mitt tillstånd.. o dom där inne ville gärna träffa mej så jag o matte gick in vi oxå.. dom tyckte att jag var jättecharmig fast jag dregglade som världens st.bernhardshund.. ni som har sett filmen Beethowen .. vet säkert hur jag menar.. det var en smart veterinär jag fick träffa.. himla snäll o varsam på handen .. hon kände på min hals o kollade in i munnen.. tog tempen .. o gullade lite.. o förde in mej i en helt egen journal.. så skulle jag bli sjuk nångång på campingen så finns jag redan i deras register.. cooooolt..

sedan frågade hon husse o matte en massa.. för hon sa att det var inte dom löpande tikarna der här berodde på.. utan att.. hmm.. att jag kunde fått nåt i munnen som inte skulle vara där.. som till ex.. ha slickat på en padda.. jaja.. där kom dom på mej.. inte blev den paddan nån prinsessa heller..

veterinären sa att det brukar hålla på i ungefär ett dygn..

jaja.. då var det nog tur att matte klippte av mej skägget på förmiddagen.... först tyckte jag att det var en urkorkad idé.. men.. på så vis så slapp jag ha dreggel på hela framsidan...

vi skulle egentligen varit på kalas i kväll hemma hos Jonna.. men.. vi åkte dit med blommor o presenter i stället på eftermiddagen... o sedan åkte vi hem.. men.. matte tyckte att husse kunde åka på kalas ändå.. så han åkte med sin syrra dit.. så jag o matte får vara hemma o vila oss..

men.. innan vi kom hem så åkte vi inom o åt.. denna gången testade vi McDonald.. krispiga fina stripes.. men mattes o mina chickybits var nästan kalla o vi fick inte nån dipsås.. men morötterna var rätt ok...



Nu ska jag vila lite på mitt badlakan...

eder dregglande jyckevän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: