Välkommen hit till min blogg -

fredag 12 september 2008

oooops I did it ....

jag bet min matte.. så det började blöda.. det var absolut inte min mening.. men jag kom precis vid nagelbandet på hennes ena finger o drog med mej skinnet.. ojojoj.. inte meningen alls.. jag brukar inte bita så hårt annars.. men .. kloklippningen ni vet.. hon överlistade mej idag.. ställde mej på golvet.. lutade sej över mej.. och lyfte ena tassen o innan jag fattat vad hon sysslade med så hade hon klippt klorna på min ena framtass.. men sedan kom jag loss o smet..

o matte ut i köket o plockade fram godispåse o la på golvet.. o .. tja.. klart jag gick fram för o kolla läget o då.. hon gjorde samma sak en gång till o där var det andra framtassen.. sedan fattade jag galoppen o vi brottades en stund på köksgolvet.. matte vilt rytande så jag antar att djurskyddsföreningen snart knackar på dörren o jag morrade rätt vilt jag oxå o knipsade med tänderna.. hon hann under tiden i allafall knipsa ett par av bakklorna.. vilka tassar det klipptes på det vet nog varken matte eller jag.. men sedan höll hon fast mitt ena bakben när jag skulle smita o dåååå det var dååå.. jag bara vände mej bakåt o knipsade till oj... mattes finger kom i kläm.. ionte min meninga als.. ville ju bara skrämma henne.. men då blev matte jättearg o tryckte upp fingret framför min nos o röt att jag skulle titta noga vad jag gjort mot henne.. o sedan tryckte hon ner mej på golvet o tog en klo till i bara farten.. sedan gick vi åt varsitt håll... jag har sprungit runt lite här för att kolla greppet o det var faktiskt ok.... .. sprang på matte igen i köket o då talade hon om att vi måste göra detta oftare men inte vara så våldsamma.. svetten dröp om matte.. jisses.. hon får nog träna mer antar jag.. verkar inte palla trycket riktigt.. få säga åt husse att han får träna henne mer i brottning...

nu ska jag dra ut matte på en liten power walk bort till tunnorna.. jag känner för att "läsa tidningen" dvs lukta lite..

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: