Välkommen hit till min blogg -

tisdag 16 september 2008

Ren o fin

Ja jag är ren o fin... matte oxå.. ja vi var det i allafall i går.. vi duschade på morronen.. härligt med en morrondusch..t ror jag ska följa med matte ner o duscha oftare...  först duschade jag.. matte skrubbade mej på ryggen.. ooooh va härligt.. jag stod länge o bara njöt under vattenstrålarna... sedan riste jag av lite av vattnet o gick o torkade mej i en hög badlakan matte lagt vid badrumsdörren.. o undertiden så duschade matte.. men vi använder inte samma shampo.. matte kör med Dove o jag med Doggy.. när vi var klara o torkat oss så fick jag ett dentalsticks.. tuggis som rensar tänderna.. jisses ren både utanpå o innuti..

vi var ute o lekte på eftermiddagen.. men vi lekte försiktigt så vi inte smutsade ner oss för mycket.... matte sa att man kan bli torr i skinnet om man som hund duchar för ofta med shampo...

resten av dagen gjorde vi precis som vi brukade.. latade oss.. sånt som vi är bäst på..

idag är oxå en latedag.... jag var ute en sväng.. o med nere i källaren o kollade frysen... men sedan har jag bara slappat.. inte ens jagat nån katt.. vill ju inte smutsa ner mej.. snart ska jag säga åt matte att vi ska sätta oss därute o borsta mej...

nu ska jag sova en stund till

eder underbart doftande jycke

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: