Välkommen hit till min blogg -

onsdag 24 september 2008

Ojdå

jisses va tiden går fort.. dagarna bara springer i väg.. det är knappt så man hinner lägga sej ner o vila så är det dags o gå upp igen ... o jag har inte hunnit o skriva här heller.....

igår var jag ute hela eftermiddagen.. det var fint väder så jag sa åt husse att vi kanske skulle tänka tanken att ta ner förtältet till husvagnen.. o han tänkte tanken.. så pass att han hämtade släp o mej o matte. .. ja matte o jag fick sitta inne i bilen... vi luktade ju inte direkt illa.. fast vi var lite svettiga efter att ha busat lite..

ja vi fick i allafall ner förtältet.. och hem med lite onödiga saker som ... bord o sånt.. matte gnällde lite om att fåglarna gjort mycket på taket.. jaja.. hon ska vara glad att inte elefanterna flyger... eller kossorna... för då hade hon verkligen fått klaga.. sedan pep hon lite över att det var en hel del hundhår.. hiiiimla konstigt ju..... men hon satte tvärdrag så allt blåste bort... jag skällde lite på tanten som har gård (Jag vet ju inte vad hennes hund heter.. o höns hade hon tidigare men inte längre.. hmm.. fast hon har alla hemma.......... så det får bli "tanten med gård" hon är gift med "han med traktorn"....).... ja hon målade lite på servicebyggnaden... snyggt blev det.. men när hon försökte smita med en stege så sa jag ifrån lite..

där var inte så mycket folk o hundar igår.. jo ett par stora schäfrar på andra sidan.. men.. ja jag gick inte o hälsade.. sedan åkte vi hem o då fick jag korv o mos till middag.. gottgott... fast det är rätt svårt att äta potatismos.. det klibbar liksom fast uppe i munnen.. men det är smällar man får ta när man vill vara på topp

nu ska jag vila så jag kan jaga matte runt huset sedan... om jag känner för det

haj o gobaj... leverpastaj

eder mysige vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: