Välkommen hit till min blogg -

onsdag 3 september 2008

Hårt arbetande Coky

Ja jag har det inte så lätt alla gånger, men det vet ni väl redan om... jag har haft en mycket jobbig morgon.. matte mådde inte alls bra i morse.. det var så att husse nästan funderade över om han skulle stanna hemma en stund o ta hand om henne.... men så kom han på att han hade ju lilla mej... jag tar hand om henne sa jag.. jag är ju van.. klockan 8 ringde jag till hennes veterinär.. kom hit om en halvtimme o lämna henne, sa dom. ja så jag fick ju ringa efter husse för jag kan ju inte öppna garaget o ta ut cyklen.. o även om jag kunnat.. hmm... jag har ju inte lärt mej cykla. o matte skulle omöjligt få plats i cykelkorgen o ha henne på pakethållaren skulle varit allmänfarligt.. tänk om hon ramlat av o gjort hål i vägen?!!
ja jag o husse släppte av henne hos hennes veteri.. jag menar doktor.. sedan åkte vi o gick i skogen.. matte ringde efter en stund o sa att vi kunde hämta henne vid apoteket.. när hon kom ut därifrån hade hon en stooooooor påse.. hon handlar alltid så mycket där..
hon hade rätt .. bihåleinflammation.. inte konstigt att hon hade mer sus i kupan än vanligt ju...
väl hemma igen så stoppade jag om henne i soffan o gav henne kaffe.. men.. hon gillade inte kaffet.. kan det bero på att mjölken var några dagar för gammal??? jaja.. kan väl kvitta.. hon är ju ändå sjuk..
nu ska denna hårt arbetande lille oskyldige valpen sova...
Coky
den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Ge matte en jätteslick från oss i Nynäshamn Coky. Sen måste du se till att hon snart, blir bättre. Tänk på att det är hon som handlar, tänkter mest på alla goda tuggben. Kram och slick från Änglamor och hennes människovalpar.