Välkommen hit till min blogg -

torsdag 11 september 2008

Drive in!!

idag har jag haft o göra ska ni veta.. först fick jag se till att matte kom upp i tid så vi kunde var i affären direkt när dom öppnade.. vi var lite försenade.. väl vid affären så fick ju jag naturligtvis inte följa med in utan jag fick sitta ute i hundburen.. sedan när matte kom ut så sa hon att hon skulle på ett ställe till o köpa frimärke o posta ett brev.. suck.. jaja.. vad gör man... jo sitter kvar o skakar galler... men det gick rätt snabbt.. matte kan handla fort om hon känner för det..
sedan åkte vi hem.. då var jag så nödig att jag höll på att göra på mej.. vips ut på gräsmattan o phu.. jag hant.. annars hade jag nog fått ta mej ett bad...
när vi kom in så upplyste jag matte om att jag hade varit mycket mycket duktig.. o se det kostar!!
jojo... jag fick massor av tugge ben.. ett som rensar tänderna o smakar mint.. o ett vitt tuggis.. där ser man.. om man sköter sej nåtsånär så får man lön för mödan som dom säger..
sedan var det dags för bilen igen.. denna gången fick jag sitta fram med bälte... vi körde till min stora människosyrra.. hon fyller 25 år idag.. eftersom husse jobbar så fick jag o matte fixa grattulationerna.. vi bjöd ut Linda på middag... vi var på Drive in.. ja det var för min skull för att jag skulle få vara med.. vi åkte till Burger King,, cooooolt o gissa va gott det luktade när dom öppnade luckan..jag fick skälla några gånger så att killen som fixade maten skulle skynda sej.. men så kom maten o matte körde bort o parkerade..
o sedan åt vi.. jag o matte delade en kycklingburgare med fullkornsbröd.. det var gott... jag fick tillomed smaka av kycklingen.. o jag fick smaka pommes.. dricka ville jag inte ha för jag litade inte på isbitarna som klirrade i muggen..


här är jag o bugaren.. jag lovar.. den lutade underbart o den smakade gott.. nästa gång ska jag få en egen lovade matte... en burgare med bröd o kanske ost.. men inte annat för det blir så kletigt..
sedan var det dags igen................................. shoppa... jisses.. behöver jag tala om vad som händer då?? jag borde fattat misstankar när matte först satte fast mej i baksätet .... så att Linda kunde kela med mej.. o vad händer.. jo dom åker till en affär.. ut med mej o in med mej i buren.. hmm.. jag känner mej som världens fånge.. ska nog skaffa en nummerlapp o hänga runt halsen..
sedan när dom kom ut så fick jag hoppa fram där framme igen.. o dom som säger att man ska sitta i bilen.. h mm.. här är det skutt hela tiden tycker jag..
vi körde hem Linda o sedan åkte matte o jag hem.. o det visade sej att matte handlat ännu mera tuggisar till mej.. så nu måste jag vara snäll.. o väluppfostrad.. svårt kommer det bli.. men .. jag vet var godiset är o i värsta fall så får jag väl försöka servera mej själv..
nu ska jag vila för nu är husse snart hemma från jobbet o då tänker jag vara lite busig.. jaja.. bara lite.. jag kan begränsa mej.. o busa måste man göra när en husse kommer hem
haj o bobaj leverpastaj
Coky
Den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: