Välkommen hit till min blogg -

torsdag 25 september 2008

Tjabbbbbadabbbbaaaadooooooooooooo

jag känner mej så busig idag.. skulle kunna stöka till hela huset.. men matte håller ett öga på mej hela tiden..

jag tror det beror på vad matte o husse gjorde mot mej i går kväll...

dom lurade ut mej i köket.. sa jag skulle få korv.. jag borde ha anat att där var massor av gamar i den mossen... hmm.. matte högg tag i mej.. vek undan öronhåret o husse sprutade i öronrens i örat.. sedan gnuggade matte o samma sak med andra örat.. allt detta innan jag ens hunnit med att säga morrhår..

jag gillar inte det här med öronrens.. tänk själv.. få in en massa jox mellan öronen som stökar till det ännu mera.. o det klickar o klockar o har sej.. jag for runt som en squashboll.. ja jag har sett på tv hur dom spelar sånt.. en boll som var upp o ner o runt på väggarna.. jag körde öronen på mattorna.. ja matrumsmattan mest för den ligger kvar.. sedan körde jag runt runt i mina två korgar.. jisses.. rena karusellerna.. o mitt i allt detta gick hussse o pratade i mobilen o matte försökte muta mej med korv.. vilken cirkus..

jag funderade lite på om jag skulle upp i sängen o köra några svängar där oxå.. men husse gick ivägen .. så jag fick inte en chans att springa upp.. då..

senare när jag o husse var ute på kvällskisset så körde jag öronvalsen ute på gräsmattan oxå.. det var fuktigt i gräset så jag lyckades nog få bort lite av doften där..

sen.. ja sen var det sängen.. o då tänkte jag hämnas lite.. men.. matte vrålade åt mej att jag skulle gå o lägga mej o vila .. jag kom helt av mej då o gick o la mej o slocknade som ett utblåst ljus..

så idag tänkte jag busa ordentligt.. fast matte sa att om jag kunde vara snäll så skulle hon bli riktigt glad.. hon sa att hon kände sej lite opigg i dag.... oxå.. jaja.. hon säger att hon blir sån ibland..  hmm.. ibland??!! jag har nog den mest opigga matten i hela ....... skåne??!!

jag får väl lägga henne i soffan o lägga mej o värma upp henne lite för värme brukar kännas bra säger hon alltid.. blir det sol så får jag väl sätta henne ute i solstolen o sätta igång talboken så slocknar hon säkert en stund.. det gjorde hon i går.. jag hörde hur hon snarkade.. ja det gjorde nog alla på gatan... hmm

jag gillar att lyssna på talböcker.. matte o jag brukar ha igång en talbok för att få sällskap.. så att nåt vettigt sägs som matte brukar säga..

nu ska jag tugga ben.. o sedan vila så jag orkar röja runt här senare..

bye...

eder underbare vän .... med dom klockande öronen

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: