Välkommen hit till min blogg -

fredag 26 september 2008

Onödigt arbete

när husse gått till jobbet i morse gick jag och la mej igen..matte låg ju naturligtvis kvar i sängen... o det var såååå mysigt o krypa intill henne o värma hennes rygg... vi låg o mös länge.. sedan vände sej matte om o jisses.. hon såg ju rufsig ut hela hon,.. så jag fick börja tvätta henne i ansiktet o öronen o halsen.. hon låg inte still hela tiden så jag fick hålla fast henne med tassarna i bland.. jag vände o vred så jag skulle få henne helt ren i ansiktet o öronen.. jisses.. jag måste ta upp detta med husse.. detta är ju faktiskt hans jobb.. hmm.. eller?? nä kanske det är jyckens roll i samhället...

när jag var färdig så tyckte jag att hon var såå fin.. o luktade av gammalt dreggel.. hmm.. luktar sååå gott...

o vad gör hon då??!!??!! jo tar på sej morronrocken o går till badrummet... o duschar??!!!??!! snacka om att ha lagt ner tid på ingenting.. jaja.. jag får se när jag gör det nästa gång.. otack.. ja det är världens lön....

idag ska jag nog träffa en ny hund.. en softie tror jag han är .. o heter Skipper eller nåt sånt.. jag ska se om matte kan ta foto på oss tillsammans.. jag ska hem till Jonna i helgen. o då kommer nog Figo o Miro oxå... såå kul vi ska ha..

nu ska jag vila så jag orkar o busa mer sen..

haj o gobaj leverpastaj

eder underbare vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: