Välkommen hit till min blogg -

onsdag 10 september 2008

Varför???

Varför är det alltid jag som åker på o passa min Matte för??  hon är ju sååå tråkig o vill inte leka med bollen .. hmm.. vilken boll.. min boll har punka... ingen luft i den längre...  men desto bättre för mej.. jag kan dra i väg med den o matte får springa lite.. ja hon behöver ju röra på sej..  men det är bara det att hon alltid kommer på nåt annat.. som en annan gammal tråkig boll som låg inne på altanen.. hmm.. smakade bara gammalt gummi.. inte alls rolig att leka med.. men när matte kickade i väg den varjag ju ändå tvungen o kolla den.. o naturligtvis så kastar hon sej över min punkaboll... inte bara en gång utan ett par gånger.. jisses va trött jag blev av det.. ja matte var rätt seg hon oxå..

i natt har jag delat säng med Matte.. o kattfan... jag gillade först inte alls tanken att ligga i samma säng som en katt.. hmm.. matte var nog lite orolig ett tag för jag vispade med svansen så dammet yrde i sovrummet.. men kattfan bara spann o masserade täcket o .. ja vet ni vad den lilla ulltussen gjorde.. hon dreglade så det blev vått på mattes täcke.. yuuuurk.. kattbaciller.. då gick jag o la mej på golvet.. men jag smög upp när matte o kattfan somnat.. o då la jag mej tätt intill matte... för kattfan hade lagt beslag på hennes knäveck.. så vi låg alla i mattes säng.. ja inte husse för han sov i husvagnen.. han har storstädning där..  jag kunde klart ligga i hans säng.. men.. hmm.. jag hoppade upp där när jag varit ute o kissat så där blev lite fuktiga o grusiga avtryck.. ville inte ligga där då ju...

nu ska jag vila för när husse kommer hem ska jag föreslå en brottningsmatch för matte sa nåt om kloklippning

eder härlige polare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: