Välkommen hit till min blogg -

söndag 14 september 2008

Tjabba tjena hallå!!

idag är det söndag o ett underbart väder.. jag tror jag ska dra med mej matte ut o ha picknick på gräsmattan.... vi var ute ett par svängar i går o kollade läget.. hon drog i lite ogräs o jag tuggade bollar.. hon hade fika med ut då.. men det var lite snålt tilltaget.. ostbitar med leverpastej.. gott.. men jag hade gärna suttit ner på en filt o ätit lite mer o längre..

när vi var ute så kom Mjau - kattfan ut oxå.. vi hade jättekul.. jag jagade henne så hon hoppade upp på garagetaket den fegisen.. men jag hade i allafall jätteroligt..

jag var inne o provstampade hundgården oxå.. jo vi har en sån.. matte säger att min storebror var där ibland när han levde.. i somras så var King där när vi åt på midsommarafton.. där är rätt mysigt inne.. men bara när grinden är öppen.. det hänger in vindruvsklasar .. men matte säger att vindruvor inte är nyttigt för hundar så jag förslog att hon skulle plantera en leverpastejbuske eller korvplanta i stället.. o då skrattade hon åt mej o sa att det är inget som växer.. hmm.... det är en skum värld vi lever i.. matte sa att vi ska göra egen leverpastej till jul.. jippi.. jag vill slicka skålen!!

nu ska jag vila så jag orkar busa sen

visst ja.. för er som undrar så har mattes finger nästan läkt nu..

haj på daj..

eder otroligt härlige polare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: